Gå til innhold

Man merker fort hvem som er gode venner :-(

Anbefalte innlegg

Skrevet

På lørdan hadde jeg 5+1 på lotto, noe som ga 90000.

Ble jo selvfølgelig kjempeglad og fortalte det til venner og kjente.

Allerede har 3 venner spurt om de kan få låne penger.

Hadde aldri gjort det selv. Blir faktisk ganske skuffet jeg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det skjønner jeg godt!

90.000,- flyr jo fort.. Det er ikke mye penger i dagens samfunn hvor man har lån osv..

Er ganske frekt å spørre..

Hadde det vært et par millioner så kanskje :)

Skrevet

Skal være 6+1 i hovedinnlegget.

Ja, det hadde vært annerledes hvis det hadde vært snakk om noen millioner.

Har allerede klart hva noe av pengene skal brukes til og det er kun nødvendige ting og bare det kommer seg på 20-30000.

Så har vi bestemt oss for litt unødvendige ting, men det fortjener vi.

Og de vennene blir sinte når vi ikke låner bort penger til de.

Skrevet

90 000 er da ingenting i dag. De hadde jeg beholdt selv. Det er jo mindre penger enn hva en gjennomsnittsnordmann har i lån på bilen.

Hadde ikke spurt om bestevenninna mi vant 10 million engang.

Hadde heller kjøpt litt ekstra fine gaver til mine yndlingspersoner.

Skrevet

Det var utrolig frekt synes jeg. Det er en uting å låne penger av venner uansett, med mindre man er kommet opp i en eller annen krise da.

Skrevet

Vil bare gratulere deg:-)

Ikke lån bort penger, du kommer sannsynelig ikke til å få de tilbake.

Skrevet

Jeg har ikke tenkt å låne bort penger for det har vi faktisk ikke råd til.

Vi har slitt økonomisk i noen mnd nå så disse kommer ekstremt godt med. Så de får bare stikke sin vei hvis de synes jeg er grådig.

Skrevet

må si jeg syns du har noen kjiipe venner.

vet ikke om jeg syns det hadde vært akseptabelt å spørre om lån om du hadde vunnet mange millioner heller! det er en uting å låne penger av andre, familie ja kanskje, men venner, nei!

gratulerer så mye med gevinsten, håper dere får brukt dem på ting dere trenger og fortjener.

Skrevet

Gratulerer med gevinsten! Håper dere får god nytte av den : )

Som mange andre sier: 90 000 er ingenting i dagens samfunn, og å låne bort mye penger til venner er aldri noen god idé. BRuk penger til det dere trenger, spar litt til en regnværsdag og hvis dere føler dere har "litt for mye" er det mange veldedige organisasjoner å hjelpe.

Lykke til!

Skrevet

Penger og sykdom gjør noe med folk.

Får man en sykdom så ser man også hvem som er gode og dårlige venner.

Det gjør man også hvis man skal vinne penger eller får mye penger..

Ikke lån vekk! Du er ikke grådig

Skrevet

Jeg må si jeg synes du er utrolig kjip HI som ikke vil låne bort penger til dine venner. Tenk deg litt om nå - Tenk hvis det var DU som var i pengenød og din venn kunne låne deg penger??

Hehehe... nieda jeg BARE tuller!!!! Jeg satt egentlig bare å ristet på hodet da jeg leste innlegget ditt! Synes også du har noen frekke venner. AT det går an! Jeg hadde ALDRI spurt mine venner om et lån.

Jeg ble faktisk tilbudt et lån fra et godt vennepar av oss. Vi satt en kveld å pratet og jeg var nyutdannet og sto der uten jobb og med en unge, huslån og bilån. Da nesten instisterte vennene mine på at vi skulle låne penger hos de til å gjøre noe koselig sammen med de. Syntes dette var veldig ubehagelig og hadde ALDRI tatt imot penger. Skjønne ikke at noen kan spørre vennene sine om noe sånn! Har man dårlig råd så får man prioritere der etter!

Nei behold pengene dine selv!!!! Dette har du fortjent!!

Forresten gratulere!! :)

Skrevet

Fint, da kan du kvitte deg med disse da... Tenk ikke mer på det, bare se på det som en grei utsortering. Jeg "vant" selv 1 mill på hussalg for en tid tilbake og venner og kjente har bare gratulert og vært glade. DE får litt finere julegaver iår :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...