Gå til innhold

Julegave problem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har vært gift i 11år! Fra hans foreldre til jul så får barna store og flotte julegaver. Mannen min bruker å få sportsutstyr og en konvolutt med 10000 kr. Mitt navn står ikke på konvolutten. Jeg får altså ikke noen gave derfra. Jeg blir så utrolig lei meg for dette. I år har jeg mest lyst til å ikke skrive navnet mitt på julegavene vi kjøper til dem. Er det for barnslig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er barnslig, men ikke noe barnsligere enn dem. Hvis du ikke ser på det som et nederlag å dumpe ned på "deres nivå" er det vel bare å kjøre på!

Skrevet

Vil gjerne at flere sier hva de mener om dette

Skrevet

Jeg syns det er rart om mannen din ikke reagerer på dette? Han burde vel være den som kunne si ifra til sine foreldre også. Hev deg uansett over dem, og gi julegaver med deg som avsender på. Eller enda bedre, kjøp en gave til svigermor som bare er fra deg - hehe..

Skrevet

Ja, den var jeg enig i :)

Kjøp julegaver fra BARE deg :)

Trenger ikke være store greiene, bare en liten ting som du har kjøpt.. "Tenkte på deg når jeg så denne" eller noe..

Også hadde dere jo allerede kjøpt en felles.. hehehe

eller det er kanskje mer rett med MOAHHAHAH ;)

Skrevet

Jeg ville gjort stikk motsatt, satt mitt eget navn med store bokstaver på gaven til dem.. Altså ikke sunket ned på deres nivå, men sørget for at de visste at jeg ga til alle familiemedlemmer, selvfølgelig også svigerforeldre. Kanskje til og med kjøpt en egen liten koselig ting til dem bare fra meg, ikkenoe dyrt da, men alt fra vin til luksuskonfekt med et fint kort hvor jeg takket for det gamle året og håpet på mange hyggelige stunder i det nye, takket for hjelp med barna eller noe annet som passet ;-)

Skrevet

Jeg tar det som et perosnlig nederlag ,og jeg gråter hver gang han åpner konvolutten sin. Det er særlig sårt nåe jeg vet at de andre sønnene deres med kjærester/forlovede får gacer med begges navn.

Skrevet

jøss....11 år og navnet ditt er ikke engang på konvolutten?

Klart du blir lei deg !

Synes ikke mannen din dette er rart ?

Litt usikker på hva jeg ville gjort, men ville iallefall snakket med mannen min om det..

Merkelige svigerforeldre du har fått =(

Skrevet

Hva sier mannen din til dette da?

Skrevet

Jeg syns det er rart at ikke mannen din har snakket med de for 10 år siden. jeg ville ikke kjøpt gave til de og ikke hjulpet mannen å kjøpe til de heller. Så om han er som menn flest får de ikke gave.

Skrevet

Mannen min sier til dem når han takker for julegavepengene at "Nå skal vi kjøpe oss den sofaen/sterioeanlegget osv.som VI ønsker oss. Men de svarer ikke noe på det. Tror ikke han har sagt noe som jeg ikke vet. Han sier til meg at de ikke mener noe med det. De sier bestandig til meg at de ønsker seg hjemmelagde gaver fra barna,og jeg har vært "dum" og brukt veldig mye tid og energi på å lage ting sammen med barna til jul,bursdager,arsdager,morsdager. Men nå er det slutt på det.

Skrevet

Har du lagt ut ett tidligere innlegg som handlet om forrige jul? Det dreide seg hvertfall om samme saken..

Sier som noen over, kjøp gaver til svigers kun fra deg! :)

Skrevet

I så fall hadde jeg forventet at mannen ordnet opp umiddelbart etter gaveåpningen. Ved å si: "Tror dere har glemt noe jeg, dette var virkelig pinlig". Og så gitt kortet tilbake så de fikk skrevet begge navnene på dette. Om de prøver å snakke det bort, eller si at dette er deres måte å gjøre det på, synes jeg han skal ta tak i det senere. For dette er virkelig en kvalm måte å understreke at du ikke er inne i familiekjernen. Jeg hadde aldri akseptert sånn oppførsel fra foreldrene mine, da hadde jeg heller gitt tilbake hele gaven.

Ikke slit deg ut for sånne folk. Men i bunn og grunn synes jeg vel egentlig at det er mannen din som må manne seg opp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...