*anonyme meg* Skrevet 4. november 2008 #1 Skrevet 4. november 2008 Ser det er noen som går på ketolysekuren, men spiser sukkerfri sjokolade...? Er det ikke masse karbohydrater i den da, selv om den er sukkerfri...? Og knekkebrød, kan en spise det...? Håper noen vet... :-)
fjollefrua Skrevet 4. november 2008 #2 Skrevet 4. november 2008 det er ikke alle sukkerfrie sjokolader du kan spise, men de har ihvertfall en på helsekosten som heter cavalier. den kan du spise i begrenset mengde. du kan ikke spise knekkebrød nei. eller brød, poteter, ris, pasta etc. eller grønnsaker som vokser under bakken....
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 4. november 2008 #3 Skrevet 4. november 2008 det er noe som heter sukkeralkoholer og de kan man trekke fra den totale karbohydratsummen, og da kommer som regel feks en plate med anoton berg sukkerfri ned i rundt 5 gram karbohydrater og en plate fra cavalier ned i rundt 10 gram. Det eneste er at det er søtet med noe som heter maltitol som gir deg både luft i magen og løs mage dersom man overdriver bruken.. Eller mageknip som jeg får. Au. Dessuten har ikke kroppen godt av for mye søtning og enkelte tåler det ikke heller i forhold til vekttap. Jeg skjønner at du ikke har lest boken. Det MÅ du gjøre før du starter, og du MÅ ta vitaminene som man skal ta.
*anonyme meg* Skrevet 4. november 2008 Forfatter #4 Skrevet 4. november 2008 Nei, har ikke lest boken nei, må vel gjøre det hvis jeg skal begynne da... Men er det ingen type brød eller knekkebrød en kan spise...? Har dere noen tips til kjappe måltid på morgenen da...? Synes det ser litt tidkrevende ut... :-)
Gjest Sekretøsa Skrevet 4. november 2008 #5 Skrevet 4. november 2008 Det er tidkrevende, og grunnen til at jeg har sluttet-for en stund. Jeg baker brød da, funker fint det Man KAN spise knekkebrød, f.eks de som inneholder 5 gr pr skive, men da må man jo redusere resten deretter Og ja, du MÅ lese boka ;o)
fjollefrua Skrevet 4. november 2008 #6 Skrevet 4. november 2008 å spise ett knekkebrød er vel som å skye seg selv i foten... HAr man spist ett vil man som regel ha ett til, for man metter ikke noe med bare ett knekkebrød. Spiser du 3 knekkebrød så har du spist opp hele karboantallet ditt for en hel dag... Bak brød selv, da får du det ned til nesten en karbo per skive, og det funker ihvertfall litt bedre. Men ja, les boka der er det mye tips og det er lettere å sette seg inn i hvordan kuren funker, og hvorfor du må følge dietten. Og det er litt tidkrevende ja, og krever litt planlegging av måltidene. Det gikk mye i egg til frokost den første tiden, men nå er jeg dritt lei, Nå går det i tunfisk med masse sitron og majonaise.... Bare å prøve seg frem...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå