27dager Skrevet 4. november 2008 #1 Skrevet 4. november 2008 Bør jeg bevege meg minst mulig da jeg merker at de blir verre av dette? Men kan jo ikke sitte i ro i 5 uker heller. Da blir jeg gal! Og tjukk... Har lenge følt meg opphovnet og vondt i underlivet så i går fant jeg frem speilet og fikk jeg meg et sjokk! Dette var ikke et vakkert syn. Tør ikke fortelle det til mannen for jeg syntes det ser så ekkelt ut. Litt motløs nå, det kjenner jeg.. Noen med erfaring som kan gi meg tips og oppmuntring?
Kanutten80 gutt 08 og gutt 10 Skrevet 4. november 2008 #2 Skrevet 4. november 2008 Dette skrev jeg inne på 3 trimester når jeg var gravid: Skriver dette rett fra levra, ingen sensur her;o) Har en indre kjønnsleppe som er like stor som en sviske ca. Det viser seg at jeg har åreknuter på høyre side i underlivet. Hvis jeg sitter framover bøyd, ligger på siden i foster stilling eller har beina i kors, så blir jeg helt nummen i underlivet. Uff, synes dette er utrolig kjedelig å få, trodde bare folk fikk det på bena og i rompa (hemorider). Men nei da, her har jeg fått nesten et garn nøste med åreknuter i underlivet. Jeg har lyskebrokk og åreknuter i høyre lyske, noe som er veldig smerte fullt. Har vært sykemeldt fra ca uke 23 pga dette brokken. Da jeg ikke klarer å stå og gå for lenge av gangen (jobber i helsevesenet). Hadde jeg ikke hatt dette i svangerskapet, så hadde jeg vært ganske så frisk og rask i svangerskapet. Men noe må vi vel få under graviditeten. Gruer meg veldig til fødselen, da jeg har så mye rart nedi dette nunderlivet mitt ;o( Nå sitter jeg her med en sønn på 7 uker og åreknutene og brokket er borte. Så det blir borte. Slapp av og senk skuldrene, det blir bra når du har født!!!
Gjest Skrevet 4. november 2008 #3 Skrevet 4. november 2008 Har fått disse hersens greiene jeg også,ikke no farlig,og du trenger ikke sitte rolig....blir bare veldig mye mer ubehagelig når man går mye!! å sånn som jeg ser ut der nede,holder sambo på mils avstand...hehehe.. hadde han fått sett dette så hadde han vel fått traumer for resten av livet...huffameg...hehehe heldigvis går det bort etter fødsel...
27dager Skrevet 4. november 2008 Forfatter #4 Skrevet 4. november 2008 Huff ja, håper de forsvinner for dette er ikke kjekt. Har nok hatt de en stund uten å vite det, er jo ikke hver dag man kiker seg opp i greiene med speil;) Kjip dag i dag, tok litt futten av meg dette her. Har stort sett lagt i sengen. Men nå er finejenten min i seng og mann lager boller så alt ser litt bedre ut! 5 uker til termin i dag så det er godt!
Gjest Skrevet 4. november 2008 #5 Skrevet 4. november 2008 Kan det være æreknuter jeg har fått også? sånn kuler i kjønnsleppa og lilla aktig området rundt? Veldig ømt. Jeg klemte til det begynte å blø her om dagen, ikke noe jeg har tenkt å gjøre igjen... Vondt ja!
Gjest Skrevet 4. november 2008 #6 Skrevet 4. november 2008 Høres ut som om det er det ja,så for all del ikke klem mere på de!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå