Gå til innhold

Til dere mammaer som er hjemmeværende

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 19 år og har en sønn på 10,5 mnd. Jeg droppet ut av vidergående da jeg var 17, fordi jeg følte jeg hadde valgt feil linje. Jeg skulle begynne igjen året etter, men så ble jeg gravid, og siden jeg hadde termin i desmber, hadde hele året blitt ødelagt.

Jeg søkte om å få skoleplass i Akershus i dette skoleåret, men siden jeg da bodde i sandnes og ikkje var registrert i folkeregisteret som at jeg bodde i Akershus før mars 2008, fikk jeg ikke skoleplass.

Har tenkt å søke om skoleplass igjen neste år.

Men jeg vurderer å være hjemmeværende med sønnen vår, og få en til. Så det jeg lurer på et om dere har fullført utdanning etter vidergående eller om dere sa dere ferdig med skolen etter vidergående?

Dette ble litt lengre en jeg hadde tenkt, men jeg følte jeg måtte fortelle heile historien....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke fullført noenting jeg men jeg har også angst så jeg er uføretrygdet så vi er nok ikke i samme bås.

Skrevet

hei jeg sitter nok i samme båt som deg. jeg gikk på vidergående og mine foreldre skilte seg og åre etter begynte å jobb i barnehage. skulle beynne skole åre etter der i gjenn men i mellom tiden så ble jeg gravid og det ble mye rundt det. men begynte på skole og gikk ut i gjenn når fødsel nermet seg.

etter det begynte jeg på nytt men følte det ikke funket så godt . nå er jeg hjemme værene og er gravid på nytt så jeg holder på å prøver å finde jobb så fort som mulig pga mamma pengene får man kun hvis man er i arbeid i de siste 6 mnd av svanger skapet men kan jo få en gangs stønad da uten jobb i sikkte.. skal ta utdaning når jeg og barna blir litt eldre blir eldre er 21 nå.

lykke til videre med hvordan du vil gjør det. utdaning kan du få helle live men sånn er det ikke med barn syns jeg vertfall

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...