Gå til innhold

April: Koselige inneaktiviteter....?


Monica *rosa og blå*

Anbefalte innlegg

Noen som har forslag til koselig inneaktiviteter til høstkveldene/helgene?

Vi varierer litt mellom maling, tegning, fingermaling, nobby (eller hva det het)...

 

Men må ærlig innrømme at det som oftest blir film og tv...

 

hadde vært kjekt å variert med noe annet også, noen som har noen kreative forslag? Jeg tenkte på trolldeig, men slo fra meg den tanken når jeg leste steketiden!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her går det mye i puzzlespill, perling og modelleire. Også har vi begynt å lese litt i sofaen mens vi drikker varm kakao - akkurat nå leser vi den første boka om Mormor og de 8 ungene. Jeg har kjøpt et sånt dyrelotto spill som jeg tenkte vi kunne prøve snart. Ellers blir det jo mye av det du nevner. I tillegg er han veldig flink til å leke selvstendig med bilene og sjørørverskipet sitt.

Hva er forresten nobby? Fint med nye ideer her og......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leser litt, bygger hytte med 2 spisestoler og pledd (og så legger hun lammeskinn inni og skal sove, hehe), hun er veldig opptatt av å skulle hjelpe med matlaging for tiden, så det passer jo forsåvidt fint at det er "bakesesong" snart, og så leker hun forholdsvis greit på egenhånd med koppestellet (vi må smake på både "kaffe" og "mat"), småbiler og puslespill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sikkert det samme som du kaller perling.. sånne store (og små, men det er hun for lita til enda syns jeg..) nobby/perler som de lager mønster på sånne figurer...

 

hehe.. veldig dårlig til å forklare!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten hva med sånn play'doh? Har helt glemt at det finnes, jeg, kanskje noe for kalenderen i år, når jeg tenker meg om...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sånn modell-leire i mange farger :o) Gjenbruks da så man får ikke noe fint til å henge på veggen sånn som med trolldeig :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert sånn vi kaller plastelina her de da? Det har hun masse av ja.. men det havner jo som mat til alle dukker og bamseri hele leiligheta! Men det er jo også noe hun kan kose seg med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da er det samme som perling :) Lille begynte med små perler før sommeren og det er ingen problemer. Han klerer det kjempefint, så det er bare å prøve

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går mye i perling her også, de små er kjekkest synes hun... Trolldeig er kjekt og kan stekes dagen etterpå fra morgenen av hvis du ikke vil la det står over natta i ovnen.

 

Dukker kles av og på, alt fra bittesmå babyer til Barbie og Baby-born, og så stelles de og mates og skiftes bleie på og ammes (ja hun fikk en lillebror hos pappa'n i sommer så alt skal kopieres...)

 

Vi maler og tegner en del, men det er særlig skriving som er pop for tiden... Både ekte bokstaver og tulleskrift, og å få skrive med caps-lock'en på på pc'en er stas! Hun sier et navn hun vil skrive og spør hvilke bokstaver det er og så skriver hun i vei... Tegne i tegneprogrammet er også stas...

 

Her i huset er mamma'n bitt av scrappe og kort-basillen så snuppelure har eget utstyr og elsker å stemple og klippe og lime...

 

Puslespill er en slager, særlig hvis mamma gidder å være med...

 

Ellers er selvfølgelig barne-TV på NRK Super en slager uansett på døgnet, særlig Dora, Little Einsteins og Drømmehagen... Ivo Caprinos DVD'er har fått sin renesansetid, men Nemo og Istid er nok de største favorittene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...