Gå til innhold

Er det noen som er "med" å vaske huset?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller kan noen gi meg noen råd hvordan komme i gang? Det er PAIN å få gjort det jeg skal hjemme. Har to barn hjemme om dagen, en på snart tre år og en på fem måneder. Og en hund.

Ting tar tid, og nå trenger huset SÅRT en skikkelig vask. Men når jeg endelig får litt tid å ta det med ro, så får jeg myyyye heller lyst å sette meg ned med en kaffe, enn å hente fram bøtta og begynne å rydde.

Kan noen si meg hva jeg skal gjøre? Eller sparke meg i gang?

Er dere superflinke til å ha det ryddig og rent til enhver tid? :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, her er det gørrskittent nå. Jeg må til pers og støvsuge og rydde, vi får en dame på besøk her i ettermiddag. Hun skal forresten ordne vaskehjelp til meg, så kanskje jeg skulle bare la skitten være? :)

Vi kan avtale at vi skal ha gjort så og så mye innen kl 13, og enda en runde etter det kanskje? Jeg skal se noe på tv kl 11-12, men etter det MÅ jeg støvsuge!

Skrevet

Langt ifra super ryddig og rent her til enhver tid.. Men må støvsuge hver dag.. Ellers ser jeg ut som en hårdott.. Hunden våres tøyter som besatt.-. =(

Skulle ha støvsuget og vasket huset selv jeg nå.. Samt pakket ned noen esker og ordnet med tøy.. Men jeg og mini sitter nå og ser på mikke mus klubbhus.. hehe.. =)

Skrevet

Kom igjen da. Vi tar å rydder alt perfekt først. Sånn at det er klart til å tørke støv, også tar vi en kaffe. Det tar vel ikke så lang tid å rydde.... Halvtime ca?

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jeg har rydda, og tørka støv.. men jeg må rydde stua, og støvsuge da :) Kan bli med på den! ;o)

Skrevet

Ok.... Opp å rydd alt som ryddes kan. 30 min. ca. Så en kaffe :) Ses ca halv tolv.

Skrevet

Jeg er IKKE flink til å ha det rent og ryddig til enhver tid!! Men jeg skal prøve å ta et skippertak i dag. Jeg har satt på ei maskin med klær, og nå skal jeg få mini til å sove. Etter det er det vel bare å sette igang! Jeg skal rydde, vaske gulv, skifte på sengene våre, vaske mer klær mm. blæh:( Husarbeid er kjeeedeeeliiiig!!!!!

Skrevet

Jeg er med....:) Starter vi med rydding da??

Skrevet

Nå skal jeg få minsta til å sove, så rydde kjøkkenet, brette klær, skrelle poteter og kålrot, sette på en maskin med klær (minst) rydde, og støvsuge og vaske alle gulv. Før klokken 14.00 for da må jeg avgårde for å hente mini i bhg. Heng deg på:)

Skrevet

tja da er vel jeg heldig som sitter her og har det ganske strøkent da..=) hehe.

jeg har satt på en maskin med klær nå. også skal jeg sette på en maskin til da den er ferdig.

jeg skal ta det rene ut av oppvaskmaskina, og sette inn det som står på benken.

tja det var vel det for i dag=) må dusje og ordne meg før vi skal på middag til svigers.

men nei det er driit kjedelig med husvasken, og jeg tok det skikkelig på fredag. da bare MÅTTE jeg altså. det er bare det å komme igang så går det greit=)

Skrevet

Måtte inn å se om jeg har noen med meg. Så bra !!

Jeg har satt på maskin og rydder nå. Er stua, badet og kjøkkenet som er høyeste prioritet nå.

Fortsett. Er kaffe rett over halv tolv.. hehe... Ikke lenge til.

Skrevet

Jeg har vaske dag i dag, og er ferdig med kjøkkenet, stua å gangen! Tre soverom og badet står igjen, og alle golvene da...

Hiv deg på du også!! :) Blir deilig i kveld når vi er ferdige og kan slappe av med god samvittighet og se på Grace! =)

Forøvrig så er det ikke ofte det er ryddig her nei... har en treåring, så det gjelder å vaske å rydde mens hun er i bhg og satse på at minsten på 5 mnd er i godt lynne og kan kose seg med lekene sine! ;-)

Skrevet

Jeg er ferdig med ryddinga, så nå er det ammepause her :) :)

Skrevet

Satte meg ned med kaffe og en risbolle nå. Ble jammen ikke ferdig å rydde. Jeg trenger DESPERAT et par til lekekasser for treåringen.

Han går forsåvidt ikke i barnehage så det er litt av et puslespill å få gjort ting ja. Han er i den "mammaaaa... MAMMA, mamma , seee, MAMMA MAMMA see der" alderen.... Nå sitter han å knasker på tørre nudler, som han syns er supergodt, og han lille på halvt år sover. Foreløpig..

Tar meg en kaffe et kvarter før jeg gjør et lite røsk igjen....

Skrevet

Ok... da tar jeg en liten ryddetur igjen. Halvtime... Skal jammen få detta til. Til slutt.

Skrevet

Skjønner det blir vanskelig med treåring hjemme ja! Her blir alle lekene veldig spennende når de er ryddet på plass, så alt må ut igjen for å testes! Og så skal hun hjelpe til som er veldig bra, men resultatet er ikke like bra når hun vaskes vinduene med spytt og hender! Er glad jeg får det meste unna når hun er i bhg! :)

Nei da var ammepausa over her også.. tror jeg tar golvene før jeg tar badet! Det verste til slutt! ;)

Skrevet

Å, har alle tjuvstartet! :)

Jeg starter nå med støvsuging.

Skrevet

Nei, jeg har ikke tjuvstartet, bare venter på at andre skal bli ferdig med ryddinga jeg :):) Starter med støvsuginga jeg og da :)

hvordan ligger princess leia ann??

Skrevet

Åååhh. jeg er enda ikke ferdig å rydde. Nå holder lillemannen på å våkne også og da er det pupp. Det tar som regel bare ti minutter da. Bruker vel en halvtime til før jeg kan tørke støv, ihvertfall.

Men uansett. Fortsett å skrive da. Det er jo litt inspirerende:)

Skrevet

Jeg må også rydde i dag, skulle egentlig gjøre det i helgen med ble så opptatt med å lese en serie jeg har lånt på biblioteket at det ikke ble store ryddingen. Nå har jeg sørget for å ikke ha noen bok å lese så eneste å finne på i dag er å rydde egentlig (har barnefri i dag), ikke skjer det stort på nett heller så jeg får vel sette igang snart, litt sånn giddesløs men det må jo gjøres. Må henge opp klær og sette på en maskin til først og fremst, så er det å rydde stua, vaske, rydde og vaske kjøkkenet og oppvasken, rydde rommet til mini og mitt rom som kommer til å resultere i en haug med klesvask til...Heldigvis er badet ryddig og rent i det minste:)

Skrevet

Åkei jeg blir med. Sent men godt? Skal rydde i gangen idag, og må rydde rommet til vesla. Rydde vekk gamle leker og sånt.Og støvsuge, og rydde ut og inn av oppvaskmaskina. Er sykmldt da så å ikke ta i for mye, men såpass burde jeg da klare ;)

Ellers tar jeg resten i morra hehe

Skrevet

Puh..... Da er jeg ferdig med støvsugingen, og må ta en liten pause, for har en baby som ble utålmodig under babygymmen. Nå sitter vi å koser oss i sofaen, så jeg får fortsette igjen når hun skal sove. Er vel innen en halvtime :) Var veldig fint med denne inspirerende tråden, ellers hadde ikke jeg fått gjort noe i dag.

Skrevet

Man kan jo alltids ta litt i morra også hehe...

Jeg skal jo ha litt energi til senere, skal på dobbeltime trening. Meeen. Ok , Unnskyldninger. Nå skal jeg brette og henge opp litt klær.

Jeg aner virkelig ikke hva jeg skal gjøre med alle lekene til eldstemann, jeg mangler noe å ha de oppi. Det er skikkelig tungvindt:(

Nesten så jeg bare må bruke en pappeske for nå. Men det er jo litt trasig...

Skrevet

Vi har kasser til lekene men det blir aldri nok! Hehe... Har faktisk rydda ut det som ikke skal dit, så var det bare å å det ned i boden. Er gravid så skal ikke bære for mye, men...det er jo ikke mye. Det verste er å få et system i ting der - dukkeklær, lego, dyrefigurer, togbane, biler osv. Så hun finner fram.. DEEET tar jeg imorra hehe...

Gangen er også rydda faktisk. Mangler bare støvsuginga da....

Skrevet

Herregud jeg er treg, men nå er vasken hengt opp og en maskin til satt på:) Måtte bare finne noe bra ryddemusikk, så er det igang med å rydde stuegulvet for leker nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...