Anonym bruker Skrevet 4. november 2008 #1 Skrevet 4. november 2008 har hun rett på permisjonspenger opp til 6g som alle andre? trenger hun noe forsikring eller noe for at hun skal ha rett på det?
___ Skrevet 4. november 2008 #2 Skrevet 4. november 2008 Ja, det har hun, men bare med utgangspunkt i 60% (?) av pensjonsgivende inntekt regnet ut fra et gjennomsnitt siste tre år. Hvis hun tegner forsikkring minst 10 mnd før fødsel kan hun få utgangspunkt 100% som for andre. Foreldrepengene blir beregnet på samme måte som sykepenger.
Anonym bruker Skrevet 4. november 2008 #3 Skrevet 4. november 2008 Er egne forsikringer for selvstendig næringsdrivende, dette gjeller også sykemeldinger... Har glemt ut hvor du bør henvende deg å hvordan alt dette fungerer.. Dersom du er gravid ville jeg tatt kontakt med NAV eller noen rimeligt fort for å høre hvordan dette fungerer, vis ikke kan du risikere å tape ganske mye penger.. Lykke til
Anonym bruker Skrevet 4. november 2008 #4 Skrevet 4. november 2008 Det med 60% stemmer ikke.Fra 1 juli år, så får alle som er selvstendig næringsdrivende 100%. Hun trenger ikke å tegne ekstra forsikring for å få 100%.
___ Skrevet 4. november 2008 #5 Skrevet 4. november 2008 Takk. Den endringen hadde ikke jeg fått med meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå