Gå til innhold

Er det noen som har peiling på aksjehandel her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har virkelig ikke peiling på dette altså...

En gang i året får mannen min tilbud om å kjøpe aksjer i Orkla, gjennom jobben. Han får 25% rabatt på den vanlige prisen, og tilbudet gjelder ut denne uken her. Vi lurte på om vi skulle slå til, men jeg vet så lite om dette, og han vet ikke mer for å si det sånn...

Hva skal til for å tape pengene? Hvordan er det å kjøpe nå når det er finanskrise og hele pakka?

Vi tenker ikke å kjøpe for mer enn 20 000 da, men jeg syns det er skummelt allikevel...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Orkla er et rimelig safe selskap å kjøpe aksjer i. Ta en kikk på hjemmesiden og se på historisk utvikling av aksjekursen så gir det deg en indikasjon. Å få 25% rabatt på aksjer er jo en god deal. Børsen har gått opp de siste dagene så mye kan tyde på at den værste krisen er over og at det stabiliserer seg igjen. Vinner Obama i tillegg valget vil det gjøre til at man kanskje får troen på amerikansk økonomi igjen,

Men en tanke man skal ha vedr. aksjekjøp er å aldri investere mer enn man har råd til å tape. Tror aldri dere vil tape mye på Orkla aksjern, men ansett.

Skrevet

Takk for svar :-)

Vi har råd til å tape disse pengene om det så skulle være, men for å tape alt må vel hele Orkla gå konkurs?

Vi er jo ikke avhengig av å selge aksjene om verken 1 eller 5 år, så en eller annen gang må det jo overstige 20 000 eller ihvertfall komme opp igjen der hvis det skulle synke...

Jeg er bare så kontrollfrik når det gjelder penger, så jeg er litt skeptisk... Men det hadde jo vært morro å bare prøve dette aksjegreiene da :-)

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...