Gå til innhold

Noen som reiser mye her? Når slutter dere å fly?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i uke 18 og reiser endel i jobben. I perioder kan det bli flyturer et par ganger i uken. Jeg har ikke snakket med legen om dette men jeg er litt usikker på hvordan babyen reagerer på hyppige flyturer. Noe som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei,

jeg er i samme situasjon som deg, er i uke 22 nå. Jordmor fortalte meg at jeg teoretisk sett kan fly helt frem til veene setter igang, på en humoristisk måte var det ment at det ikke er farlig. (må jo sjekke hva de forskjellige flyseslskapene har av regler da, men det er ikke før helt på slutten at du kan bli nektet av flyselskapet. Det er altså ikke fordi det er farlig, men fordi de ikke vil ha en fødsel ombord;) Jeg har kjøpt meg et par støttestrømper (opp til knærne bare) og bruker disse.

Fly ivei!

Skrevet

Hei,

I begynnelsen av svangerskapet hadde jeg ca. 6 faste flyreiser i uka i forbindelse med jobb. Jordmor og lege sa at det i utgangspunktet ikke var noe problem, så lenge man var frisk og rask og ikke hadde noen komplikasjoner.

Jeg plages imidlertid med bekkenet, så jeg kjenner selv på kroppen at det blir slitsomt med ryggsekker, bærbar PC eller trillekoffert på tur. Reiser derfor mye mindre nå, jobber mer hjemmefra, og de ukene jeg reiser er det som oftest bare 2 flyreiser. Heldigvis med varighet på bare ca. 1 time.

Er nå i uke 27, og merker kanskje at babyen er mer aktiv de dagene jeg er på reise. Dette kanskje fordi hjemmekontor er ganske stille og rolig..??

Skrevet

De fleste flyselskaper har en restriksjon som du lett kan lese deg til på den enkeltes flyselskaps hjemme side,varierer litt.

Ett par støttestrømper er lurt å skaffe seg,fordi man mener det er økt risiko for blodpropp når man flyr og særlig når en er gravid,støtte strømpene øker den venøse tilbakestrømningen i til hjertet og reduserer dermed faren for å utvikle blodpropp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...