Anonym bruker Skrevet 4. november 2008 #1 Skrevet 4. november 2008 Jeg spurte legen om resept på prevansjon til etter fødselen, liker å ver forbredt å ha alt på plass til lillemann kommer... Legen mente at det behøvde jeg ikke, så lenge jeg hadde tenkt å amme trong jeg ikke tenke på prevansjon.... Er ikke det 20 år tilbake i tid tankegang? vet om mange som har blidt gravid i ammetiden, å har ikke tenkt å ha barna så tette selv..
Anonym bruker Skrevet 4. november 2008 #2 Skrevet 4. november 2008 Jo man trenger prevansjon og man kan bli gravid selv om man ammer. Det er det mange som blir.
Anonym bruker Skrevet 4. november 2008 #3 Skrevet 4. november 2008 Ja selv for tjue år siden da jeg fikk min eldste, så fikk vi da høre at amming ikke var en særlig bra prevensjonsmetode...
Anonym bruker Skrevet 4. november 2008 #4 Skrevet 4. november 2008 Var det jeg trodde ja.. Takk for svar:) HI
Anonym bruker Skrevet 4. november 2008 #5 Skrevet 4. november 2008 Det samme sa min lege til meg. Hvis jeg hadde hørt på han da, så kunne jeg ha blitt gravid allerede etter 5 uker etter fødsel.Jeg fullammet. Hvis du ikke vil ha to tette, så skaff deg prevensjon.
Anonym bruker Skrevet 4. november 2008 #6 Skrevet 4. november 2008 Kødder du? For en utrolig teit og uvitende lege! amming er ikke prevensjon!!!! mange som har gått på den bommerten der...
Anonym bruker Skrevet 4. november 2008 #7 Skrevet 4. november 2008 Ble litt sjokkert da han ikke ville gi meg resept, sa vi kunne komme tilbake til det etter fødelen, på 12 ukers kontrollen... For sjangsen var ikke "så stor" for å bli gravid de første måndene uansett.. Men liker å være på den sikre siden her, selv om sjangsen ikke er så stor for å bli gravid de første måndene, så er jo sjangsen der.. Hadde vært verre for min del å blitt gravid mens lillemann er 2 månder enn om han er 8 månder liksom..
Anonym bruker Skrevet 4. november 2008 #8 Skrevet 4. november 2008 Bytt fastlege. Det stemmer det han sier, men da må du amme hver time gjennom hele døgnet uten ett opphold. Særdeles vrient... :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå