3små-snart4barnsmor Skrevet 4. november 2008 #1 Skrevet 4. november 2008 hva er hva??? De siste ukene så har jeg begynnt å få steinhard mage. og ryggen verker og det gir seg ikke på hele dagen hvis det først har satt i gang. Fikk beskjed om at det nog var på tide å gå ut i tidlig permisjon (har 4 uka igjen) Hadde egnetlig tenkt å gå ut først om 2 uka.. Hvis ikke så kunde det resultere i for tidlig fødsel. Men så har det begynnt å gjøre vont på sidene av magen.. lengst ned også.. holdt på sånn i nån uke eller to. Og det kan begynne på tidlig kveld etter at jeg natta mine andre to små troll ) så fortsetter det frem tils jeg går å legger meg eller verste fall hele natta. Gjør vondt.. men ikke sånn super vont endå. Og de gir seg liksom ikke vare seg jeg er oppe å går eller sitter ned. Tenkte jeg skulle ta tiden på det hele. Men det holder jo på så læng at det går over en time med hard mage, vond rygg og smertene på siden. Sen gir det seg en bitteliten stund.. så liten at jeg nesten ikke merker det selv. Og så er det igang igjen... Hadde aldrig noe lignendes da jeg gikk gravid de andre gangene.. Prøvd å spørr jordmor.. men får liksom aldrig noe ordenligt svar på hva det kan være. Så noen som har noe lignendes?? Og hva er egentlig forskjellen på kynnene, rier, maserier og falske rier??? Rier skjønner jeg liksom .. men maserier og falske rier og kynnere..
strikkemegihel Skrevet 4. november 2008 #2 Skrevet 4. november 2008 Falske rier og kynnere er vel det same, maserier er etter at fødeselen har startet, kjem hyppig og er ganske vonde, men har liten effekt på åpningen, det er slitsomt det ......
Gjest Skrevet 4. november 2008 #3 Skrevet 4. november 2008 kynnere er ufarlig(til en viss grad hvertfall). kommer når man går, eller gjør fysisk arbeid. magen blir hard, men det gir seg når man legger seg ned og slapper av. Det har man det veeeeldig mye, så må man kontakte føden/jordmor ( jeg hadde dette mye sist, og fikk ikke utføre noe fysisk arbeid resten av svangerskapet. hadde også nedpress- så de var redde for prematur). men altså, kynnere gir seg når man slapper av. Rier er jo det man har når man går i fødsel. vondte vondter- og man kan ikke ta feil- for de gjør VONDT. de er dem som får ut babyen og skaper åpning.De er regelmessige og gir seg ikke når man slapper av. Maserier er svakerier. de kommer ofte reglemessig, men er langt ifra likevonde som rier- selv om det kan være vondt det også. dette kan man ha lenge før en fødsel er i gang, men storsett så er det starten- altså at det går over til å blir rier. jeg hadde dette hvert 2.-7. min i 12timer før riene kom. men mange har det lenger. kan modne der nede. falske rier er jeg usiker på om er det samme som maserier, eller om er sterker, regelmessig osv, men uten effekt på åpning, og gir seg plutselig. men den er jeg usikker. de andre er jeg hvertfall ganske sikre på hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå