Gå til innhold

Dere med flate mager! Og et spørsmål om symfysen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Flere enn meg med mage som er nesten like flat som vanlig? Er 16+4, og magen har bare vokst bittelitt og det var i uke 13-14. Noen flere enn meg?

Og hvor måles symfysen fra/til?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel, jeg er ikke flat nå lenger... Dette er mitt tredje barn. Jeg er i 16. uke nå og har synlig mage. De på jobben har ikke sett noe ennå. Arb.uniformen er behagelig og romslig - så det kan ta tid før de oppdager det.

Da jeg ventet første mann var jeg langt på vei før magen kom. Tror det var rundt uke 18 - 20.

Symfysemålet tas fra toppen av skambeinet til toppen av livmoren - midt på magen. Jeg mener å huske det var slik de målte forrige gang. Jeg har ikke blitt målt selv ennå.

Skrevet

Er 21 uker i morgen og har først nå begynt å få mage. Har jo sett forskjell før også, men det er det bare jeg som har sett. Har kunnet gå i mine vanlige (enkelte av de) bukser frem til for en drøy uke siden. Synes det er helt flott forøvrig. Kjenner Junior som sparker og turner, så da kan den magen bare la vente på seg ;-)

Synfysemålet tas fra toppen av skambeinet (symfysen) og til toppen av livmora. Jeg ble målt i uke 16 og det var da 16 cm. Omtrent midt i mellom navelen og skambeinet. Vokst mye siden den gang kan jeg si. Rart at det er plass til så mye livmor uten at magen synes mer enn den gjør, egentlig.

Skrevet

hei hei

Jeg er i uke 17 med mitt fjerde barn, og fortsatt like flat som vanlig... er i utgangspunktet smal, men pga dypt bekken tar det litt tid før magen kommer likevel. (dette i følge jordmor)

Kjenner også vesle vennen sparke innimellom, så da er vel alt som det skal.

Skrevet

Hei hei

Er ikke mye mage hos meg heller,lite grann men den er det vist bare jeg selv som ser... :-s Jeg innbiller meg likevel at den blir gradvis pittelite grann større etterhvert som dagene går. Kan også gå med de fleste av mine vanlige klær.Men har da faktisk gått opp 4,5kg. Er i 19 uke og venter min første.

Magen kommer nok tidsnok og i min jobb som helse arbeider er det i grunn bare en fordel at magen lar vente på seg litt..den kommer nok ;o)

Skrevet

Hei hei

Dette med mage synes jeg også er kjempevanskelig å vite...

Merker ingenting på magen et par cm under navlen og nedover mot skambenet, men fra et par cm under navlen og oppover er jeg blitt merkbart større! Merker det godt på genserne mine allerede, og folk har begynt å kommentere det. Vet ikke om det er normalt jeg da, men kan se ut som om det er sånn kroppen min er iallefall.

Ikke er jeg oppblåst heller, så det kan ikke være det.

har heller ikke hatt noen symfyse-måling enda, så jeg vet ikke hvordan det ligger an.

Er 15+5 i dag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...