Pulverheksa & Hokus og Pokus Skrevet 4. november 2008 #1 Skrevet 4. november 2008 Jeg har mus i kjøkkenskapet Da jeg åpnet skapet så jeg bare en hale som forsvant innover i kjøkkenskapet.. Bare lukket igjen jeg. Får sette samboer på saken når han kommer hjem Så skal alt kastes og skapet desinfiseres!! Kanskje jeg skulle lukke opp skapet og lukke katten inne på kjøkkenet.. Men så vil jeg jo ikke musa noe vondt da.. tenkte mest på å fange den og slippe den ut.. Syns dem er søte og har hatt dem i bur men når det er ville mus så synes jeg dem er skitne og vil helst ikke ha dem i kjøkkenskapet!
Mormor Tralle Tone Troll Skrevet 4. november 2008 #2 Skrevet 4. november 2008 Lukk opp skapdøra og steng katta på kjøkkenet!! Det hadde iallfall jeg gjort. Gjorde det da vi hadde mus på soverommet. Kanksje lurt å tømme skapet først så ikke katta gjørd et for deg...... Lykke til. Om du bare fnager den og slipper den ut finner den garantert veien inn igjen. Den må jo ha kommet inn et sted...
Pulverheksa & Hokus og Pokus Skrevet 4. november 2008 Forfatter #3 Skrevet 4. november 2008 Ja det er sant, den kommer vel tilbake.. Hvis ikke så fanger vel katten den på utsiden. Merkelig at den har kommet inn for pus er en kjempegod musefanger. Plukka bort musehaler og fugleføtter fra verandaen i går etter pus hadde vært på jakt. Skal gå å finne pus nå og lukke han inne der..
Gjest Skrevet 4. november 2008 #4 Skrevet 4. november 2008 Hold oss oppdatert på resultatet etter jakten!
Pulverheksa & Hokus og Pokus Skrevet 4. november 2008 Forfatter #5 Skrevet 4. november 2008 Nå er pus inne men da jeg åpnet skapet så satt musa innerst i kroken bak sukkeret og så redd ut stakkars! Den er jo veldig søt da.. tror ikke jeg klarer å la pus ta den.. får vente til mannen kommer og få han til å fangene den og slippe den ut
endaengang Skrevet 4. november 2008 #6 Skrevet 4. november 2008 Sett opp ei musefelle som kan knekke nakken på dette udyret da!! Herregud..finnes det noe eklere enn å finne muselort i kjökkenbenken for eksempel...UUUUUUURGHHH....AAAARGGHHHH Jeg HATER mus som kommer seg INN i MITT HUS!! Jeg er heldigvis kvitt denne plagen nå etter å ha tetta overalt (håper jeg) og har drept de som hadde kommet seg inn!! Hurra!! Hater som sagt mus....
Gjest Skrevet 4. november 2008 #7 Skrevet 4. november 2008 æjs. får angst bare av å høre om dette jeg..... klarer ikke helt å like sånt altså. kanskje bra jeg ikke bor i et lite hus i skogen:) selv om de sikkert kam komme seg inn i en blokk også........ men det er mindre sannsynlig hvertfall...
meg & to små vampyrer Skrevet 4. november 2008 #8 Skrevet 4. november 2008 Du må kverke den musa! Der det er en, er det ofte flere vet du:( Vi hadde rotter i veggen og de fikk barn. mange barn:(
Pulverheksa & Hokus og Pokus Skrevet 4. november 2008 Forfatter #9 Skrevet 4. november 2008 uff da!! æsj Jeg vil ikke ha flere av dem her nei!!
meg & to små vampyrer Skrevet 4. november 2008 #10 Skrevet 4. november 2008 Rydd skapet, send katta inn. Kjøp masse musefeller. Så tetter du hull der de kan komme inn. Mus trenger kun 6 mm for å komme inn så vær grundig!
Pulverheksa & Hokus og Pokus Skrevet 4. november 2008 Forfatter #11 Skrevet 4. november 2008 Da var skapet rydda og katten på kjøkkenet! Fikk ikke ryddet bort alt så musa gjemmer seg bak en pakke te og en boks med vaniljesukker..stakkars mus da.. Pus er veldig ivrig og kan ikke skjønne at han får lov til å gå på benken hehe men han skjønte fort at det var noe i skapet for han hoppet rett opp i det. håper han får tak i den men så syns jeg litt synd på musa..
meg & to små vampyrer Skrevet 4. november 2008 #12 Skrevet 4. november 2008 Tenk heller på alt det ekle musa drar med seg av bakterier i maten din du! Og hvordan de kan gnage seg gjennom nesten alt! Og hvor mange mus det blir av to i løpet av et år (var det 2000?).
Pulverheksa & Hokus og Pokus Skrevet 4. november 2008 Forfatter #13 Skrevet 4. november 2008 Da var musa borte mini sover så jeg sitter og skal oppdatere bloggen, så det ligger bilder fra musejakta der hehe (ikke det at det er noe og ha bilde av men) http://vipalangeland.blogspot.com/
meg & to små vampyrer Skrevet 4. november 2008 #14 Skrevet 4. november 2008 Så bra! Nå må du bare finne ut hvor den kom inn og tette alle hull! veldig viktig.
Pulverheksa & Hokus og Pokus Skrevet 4. november 2008 Forfatter #15 Skrevet 4. november 2008 Nå fant jeg et hull under skapet ved vasken og det så ut som et musehull!! hjelp jeg vil ikke ha flere! skal få tettet det og sjekke hele kjøkkenet grundig.. får nesten dilla her.. Tror pus skal sove på kjøkkenet fra nå av..
meg & to små vampyrer Skrevet 4. november 2008 #16 Skrevet 4. november 2008 Tett med stålull! Og finn ut hvor på utsiden av huset de kommer seg inn om mulig og så kan du tette der også.
Pulverheksa & Hokus og Pokus Skrevet 4. november 2008 Forfatter #17 Skrevet 4. november 2008 ok takk for tips! skal sjekke på utsiden og kjøpe stålull!
meg & to små vampyrer Skrevet 4. november 2008 #18 Skrevet 4. november 2008 Skulle bare mangle:) Man kan jo ikke ha sånt i huset!
Pulverheksa & Hokus og Pokus Skrevet 4. november 2008 Forfatter #19 Skrevet 4. november 2008 Nei fysj! håper det ikke kommer fler!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå