Gå til innhold

Flere som ikke bruker lammeskinn i vogn/seng til baby??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ikke lamme skinn i det hele tatt jeg... Nå bruker jeg bare et lite fleeceteppe og dyne i vogna. Det er rett rundt 0 grader. Når gradestokken kryper litt lenger ned tar jeg i bruk en gammeldags voksipose i tillegg. Bruker ikke dress på babyen under dette, for han er ganske varm av seg.

I senga ligger han rett på madrassen, i bomullspysj og med bare dyne over seg. Kommer ikke til å bruke noe annet i hele vinter.

Ser at det er så utrolig mange som har lammeskinn. Flere som ikke har lammeskinn? Og hva bruker dere i stedet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har lammeskinn,men bruker det ikke :)

Skrevet

Har det i vonga, men ikke i senga. Der ligger hun på madrassen og med bare dyna over seg. Mer enn varmt nok...

Skrevet

Har lammeskinnspose i vogna, men bruker ikke lammeskinn i senga. Synes det er litt rart at det anbefales i spedbarnsbøker o.l når det kan gi økt risiko for krybbedød (hvis babyen sover på magen).

Skrevet

Bruker ikke lammeskinn

Ulltøy og voksipose, mitt gamle tova ull-babyteppe under i senga om det er veldig kaldt på soverommet ei natt.

Skrevet

har aldri brukt eller hatt det.. i begynnelsen brukte vi teppe i bunn og en god dyne over... når det begynnte å bli litt kjøli i luften så fikk vi oss voksi pose.. den bruker vi enda.. (sommer 07 baby)

Skrevet

Har ikke brukt lammeskinn til noen av barna. I vogna har jeg voksipose,i senga ingenteng.,rett på madrassen.

Skrevet

Godt å høre at det er flere av oss :-) Jeg synes ofte det ser så utrolig varmt ut med de lammeskinna...

Skrevet

bruker det ikke, og vil heller ikke ha det!

jeg spiser ikke kjøtt, og tanken på lå legge sara på et flådd lam er motbydelig!

ikke meningen med å sette igang en dyrevernsdiskusjon, men det er min følelse over temaet!

i vogna bruker vi syntetisk pose. bor jo ikke i de kaldeste delene av landet, så det holder varmen!

Skrevet

Når hun var baby hadde hun skinn å sitte på i sportsdelen på vogna om høsten :) Da ble det mykt og deilig å sitte + at det støttet opp litt for henne (gjorde det litt trangere) slik at det var enklere for henne å sitte.

Men jeg har aldri vært noen stor fan av lammeskinn til annet enn pynt jeg da egentlig, hvertfall ikke til små babyer!

Tuppa gulpet som babyer flest, tisset og bæsjet gjennom til tider også :) og da syntes jeg det var veldig deilig å bare kunne bytte laken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...