Gjest Skrevet 4. november 2008 #1 Skrevet 4. november 2008 har allergi og etter legens mening så kan jeg ikke ta cetirizin da det er begrenset erfaring under svangerskapet. no har han skrevet ut phenergan og der står det at det må ikke brukers under svangerskapet og barn under 2 år eller de som har astma....jeg er både gravid og har astma..synest jo at det er skummelt at legen som jeg skal stole på skriver ut noe sånt.. så derfor spør jeg om det er noen her inne som bruker det???
BigBang Skrevet 4. november 2008 #2 Skrevet 4. november 2008 Hei! jeg bruker phenergan er gravid i 14. uke. Har brukt det siden uke 6. Det går helt fint. Det har også en bivirkning at det virker kvalmestillende. Helt vanlig å gi dette til gravide som er innlagt på sykehus for hyperemesis ( ekstrem svangerskapskvalme). Det er en gammel allergimedisin som er utprøvd på gravide, så den kan du trygt bruke. Jeg har brukt phenergan i tidligere svangerskap og jeg har to helt friske og fine barn:-) Lykke til!
Gjest Skrevet 4. november 2008 #3 Skrevet 4. november 2008 takk for svar....ble jo litt beskymret over at legen skriver ut noe som det står at gravide ikke skal bruke
Nea og juniors mamma Skrevet 4. november 2008 #4 Skrevet 4. november 2008 Har også allergi og astma og gått på Cetirizin i åresvis. Fikk streng beskjed om å gå over på Polaramin som i likhet med Phenergan er et 1 generasjonsantihistamin, men Polaramin er førstevalget ettersom forskerene har flere data ang graviditet enn ved Phenergan. Tror uansett ikke det er noen fare med Phenergan ettersom de har flere data på det enn Cetirizin. Vil bare si at jeg følte meg helt syk de første 10-12 ukene av tretthet og var sikker på at det var pga antihistaminet som ved bivirkning gir tretthet. Men da de første mnd var over gikk trettheten over til tross for at jeg fortsatte på tabl. Så da var det bare graviditeten som slo meg ut
Gjest Skrevet 4. november 2008 #5 Skrevet 4. november 2008 takk for svar:)...er 3mnd på vei..kaster enda opp og er stuptrett...på grunn av allergien og at jeg kaster opp fant legen ut at denne typen kunne hjelpe
Lille&Jeg + Bøllefrø :) Skrevet 4. november 2008 #6 Skrevet 4. november 2008 Jeg har fått phenergan på sykehuset tre ganger dette svangerskapet pga hyperemisis! Mitt problem er at jeg blir sååååå trøtt av dem, bare sover å sover - sambo må dra meg opp for å tisse en gang i blandt Jeg har også astma og allergi, men det mente de skulle gå helt fint! det har det også gjort Og tulla i magen ser ut til å ha det strålende der inne, men hun ble også sløv mens jeg tok tablettene, tok et par dager til ei uke før hun var tilbake i vant form etter jeg sluttet på tablettene!! Men det merker du jo kanskje ikke så mye til enda, var i uke 23 sist jeg... Men masse lykke til, går nok fint skal du se
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå