Gå til innhold

Jeg er så UTROLIG dum :( :( :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var et innslag om dødfødsler på god morgen Norge, og tror dere at jeg skrudde av?

Nå sitter jeg her å griner og er livredd så klart :( har termin i morgen og det ser ut til at det kommer til å bli litt overtid denne gangen.

Blir jo så skremt av sånne historier så jeg skjønner ikke hvorfor jeg ikke klarer å la være å se på?

Nå kommer jeg sikkert til å gå å være kvalm helt frem til jeg sitter der med tuppa i armene.

DUM DUM DUM DUM! *klasker seg selv i pannen*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff da.. Klarer ikke å la være å se på sånt jeg også.. Og angrer hver gang. Og jeg er ikke gravid en gang.

Vil bare sende deg en klem og ønske deg lykke til! :)

Skrevet

Lett for meg å si, men tenk statistikk! Det er SMÅ sjanser for at noe slikt skal skje.

Ring kjæresten og få trøst, og husk på hvor små sjanser det er for at det skal skje deg.

Trøsteklemmer fra

Skrevet

Jeg takler også svært dårlig og se på sånne ting når jeg er gravid.. Enda det er endel lenger til min termin så hadde jeg gruet meg ekstra mye.. Tenk så sjelden det egentlig skjer ..

Fødselen går nok veldig bra.. , masse lykke til.. =)

Skrevet

Samme tabben har jeg en tendens til å gjøre - fint at jeg så og si aldri har på tv på morningen... Men litt fakta til deg; du har i alle fall ingen faktorer som jobber mot deg ifht dødfødsel - du er ung, frisk (ikke svangerskapsforgiftning eller blodsykdommer?) og du føder ca til termin. Og i Norge er det færre enn 2 av 1000 som dør ved fullgått svangerskap (uke 39-41). Og du skulle få bli igangsatt denne uka her, eller hvordan var det?

Stor klem til deg i alle fall - kjenn sparkene og nyt dem selv om de kanskje er mindre behagelige for tiden! :o) *prøve å trøste*

Skrevet

jeg var også livredd, faktisk hysterisk...men utrolig nok tenkte jeg ikke på dette under fødselen i det hele tatt, hadde nok med meg selv for å si det sånn!

prøv å ikke grav deg ned i denne skumle tanken den siste tiden nå. Lykke til videre!:)

Skrevet

Tusen takk for trøsten :) og ja, det hjelper å tenke litt på statistikken, men når man ser de stakkars mammaene sitte der å snakke om at alt var normalt osv helt til de plutselig fikk beskjed om at babyen var død, ja da får jeg litt panikk :(

Tenkte ikke på dette i det HELE TATT sist, men denne gangen så har jeg jo tuppa mi og hun trenger en mamma som kan fungere som normalt. Sikkert derfor jeg er så redd for at noe skal gå galt denne gangen :)

Selvom det ikke er en veldig realistisk frykt..

Skrevet

Jeg har tenkt mye på dette begge gangene jeg har vært gravid, og det er ikke moro.

Snakket en del med legen om dette, og han klarte å berolige meg en del.

Og i de aller, aller fleste tilfeller går det kjempebra :-)

Snart har du ei snuppe til å kose med ;-)

Skrevet

Sånt styrer jeg unna på tv'en ellers blir det bare grining! Blir ikke så mye overtid på deg skal du se, for Lily kommer den 8. Det er jeg helt sikker på;)

Skrevet

Syns sånne ting er greit og få med meg. Særlig pga opplysning om støtteapp. rundt om kring.

Samme som artikler i blader ol. Hadde det ikke vært for sånne type repotasjer og innslag så hadde folk vært mindre opplyste om at det faktisk finnes støttegrupper for folk som opplever og miste barnet sitt, få barn med handycap eller alvorlig sykebarn.

Skrevet

Forstår deg godt. Man kan bli helt på tuppa av sånt. Var i full job frem til første fødsel og var ikke inne en gang på slike forum før fødselen. Gledet meg til fødselen.

Men med nummer tre, etter 1000 fødselshistorier og masse propeganda på bim fikk jeg faktisk alvorlig fødselsangst :(

Så mitt råd til alle gravide er å lese/se minst mulig om alt negativt rundt fødsel og graviditet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...