En til på vei! :) Skrevet 4. november 2008 #1 Skrevet 4. november 2008 Solarium når man er gravid? Er det ok? Hårfarge? Noe dere ikke gjør/spiser eller passer dere for? Ha en fin dag!
frua Skrevet 4. november 2008 #2 Skrevet 4. november 2008 Solarium skal visst nok være ok, men jeg lar være. Tar ikke sjansen på at de en dag sier at det ikke er ok likevel. De 9 mnd får jeg heller gå bleik. Man kan trene som "vanlig", men bør unngå for hard trening (max puls...) Noe mat kan man være påpasselig med: Man bør kun spise ferskvannsfisk en gang i uken, unngå muggoster, rått kjøtt. Vær ekstra nøye med å vaske grønnsaker. God håndhygiene er alltid viktig.
Yarn Skrevet 4. november 2008 #3 Skrevet 4. november 2008 UV-strålene i solarium er ikke farlig for andre en deg Men husk at det kan blir fryktelig varmt i magen, og det er ikke fullt så bra for barnet. Kommer jo an på hvor lenge du ligger:) Hårfarge: spurte legen om dette, og a sa han rett og slett ikke svisste sikkert, så da får jeg heller bare vente med det.. hrmf. Ellers er denne siden fin: http://matportalen.no/Matportalen/Emner/Gravide
Mor til gutter og en prinsesse Skrevet 4. november 2008 #4 Skrevet 4. november 2008 Hei, Solarium er jeg veldig usikker på så nå går jeg rundt melkehvit i huden, og da mener jeg skumma-melkehvit.... :0( Når det gjelder hårfarging/bleking så gå til frisøren med god samvittighet og farg håret ditt! Jeg er gravid med nummer 3 og har bleket håret i alle tre svangerskapene, jeg har undersøkt med doktor, jordmor og frisør og ingen ser noen grunn til å la være å stelle med seg selv fordi om man er gravid :0) Lakkerer neglene som før også og jordmor sa at det måtte jeg bare fortsette med!! Lykke til og kos deg med magen og nyfrisert hår i ny og ne!
En til på vei! :) Skrevet 4. november 2008 Forfatter #5 Skrevet 4. november 2008 Takk for tips og råd! Greit å kunne føle seg vel og pynte seg litt når magen begynner å vokse! Lykke til dere også!
Oo Miss Sophie oO Skrevet 4. november 2008 #6 Skrevet 4. november 2008 Tenkte på en ting ang hårfarge... på helsekost får du kjøpt en hårfarge som er uten amoniakk. Har prøvd den selv og er veldig fornøy med den..lukter egentlig bare litt kamfer. Da slipper du hvertfall de supersterke kjemiakaliene som vanligvis er i farge. Kunne jo kanskje være en løsning om man er usikker...
Axelia Skrevet 4. november 2008 #7 Skrevet 4. november 2008 Hei hei Jeg er veldig usikker på det med solarium,men ser de andre jentene har svart deg på det og de fleste sier det er greit.Det som jeg reagerer på i den forbindelse er varmen.Da jeg gikk gravid med førstemann og lå for å føde brukte jeg badekar som smertelindring.Med VELDIG varmt vann for det var det jeg syntes hjalp.Lå jo samtidig med registrering over lengre tid og da kom tilslutt jordmoren inn til meg og sa at jeg ikke måtte ha dette varmet vannet.Babyen reagerte veldig på det og fostervannet ble overoppheta.Man så tydelig at babyen ikke likte det på registreringen... Hva da med solarium eller har dette ingen sammenheng ? Så til svar på det jeg vet Hårfarge er helt ok,men farg håret hos frisøren eller kjøp farge på helsekosten som nevnt over.Da fargene i butikken er full av amoniakk som går over i blodomløpet.
En til på vei! :) Skrevet 5. november 2008 Forfatter #8 Skrevet 5. november 2008 Heisann! Godt poeng det med varmen. Hvor lenge hadde du ligget i badekaret da babyen reagerte på temperaturen? Solarium har nok sikkert samme effekt... men så ligger man kanskje ikke der så lenge. Hm... Er vel rett og slett bare "måtehold" da. Ikke ligg så lenge at man blir veldig varm! Og takk for svar angående hårfarge. Tror jammen meg jeg bestiller en time hos frisøren med en gang! Ha en fin dag!
Axelia Skrevet 5. november 2008 #9 Skrevet 5. november 2008 Hei du En til på vei! Ang liggetiden jeg hadde i badekaret kan jeg ikke gi deg hundre prosent riktig svar for hode mitt fungerte ikke på det tidspunktet tror jeg Men er ganske så realistisk når jeg sier at jeg lå der OVER en time, og med glovarmt vann er nok ikke det kjempebra nei :/ Så jeg tror nok du har rett i at man skal tenke "alt med måte" Det er jo en grunn til at man får bruke badekar og vann som smertelindring,hadde det vært skadelig hadde man jo ikke fått lov i det hele tatt.Det var vel bare tiden og gradene det sto på i mitt tilfelle Hehe:) Tror og håper at LITT solarium er greit under graviditeten.Jeg føler meg hvertfall mye bedre om jeg får litt sol på "skråtten "... For jeg føler meg nemlig ikke veldig fresh ellers om dagen. Hva gjør man ikke for sine små trollunger <3 Ha en strålende kveld !
Yarn Skrevet 5. november 2008 #10 Skrevet 5. november 2008 Da jeg gikk gravid sist, var det mye om og men rundt dette med hårfarging og bleking. Da ble det ofte sagt at bleking var OK, mens farging var det mye diskusjon rundt. Jeg vet altså ikke, har lyst å farge håret selv, men var så "dum" å spørre legen. Siden han var så i tvil, ble jeg usikker også Men... har aldri hørt om noen klar sammenheng mellom farging og skader, da. Virker som om det bare er synsing. Farge håret selv med farge fra helsekost er uaktuelt, jeg er ei kløne.
kanutta78 Skrevet 5. november 2008 #11 Skrevet 5. november 2008 Hei. Sku bare si noe ang det m solarium... har aldri hørt at det kan være skadelig før barnet, men det som er er at pga hormonforandringene i kroppen vår, så er vi mere utsatt for å få pigmentflekker... Og de er ikke bare bare å bli kvitt igjen.. Dette gjelder m vanlig soling ute om sommeren/syden og. Så skal dere sole dere så bruk solfaktor og ikke før lenge og for mye:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå