KirstenAnn64 Skrevet 4. november 2008 #1 Skrevet 4. november 2008 Jeg hadde termin den 4 aug, å fikk hele tiden beskjed om at jeg ikke ville gå så lenge. Jeg er jo 44 år, 43 når jeg fødte å følte at jeg ville ha henne ut til termin. Men neida, var på UL, å da de så at alt var bra, så var det bare å dra hjem igjen. Ble like skuffa hver gang. Rundt den 3 aug var jeg også på UL på Ullevål. Dette var på kvelden. Ble da møtt med den grusomste øst-europeiske strenge legen de noen gang har hatt der. Hun var så ubehagelig at da hun undersøkte meg så var alt negativt. Men jeg er heldigvis ikke født bak en låvedør, så hun fikk høre hvor David kjøpte øl henner, å da ble hun litt mer medgjørlig. Sa til mannen min at henne skal jeg aldri ha igjen. Fysjamei. Men den 6 aug på morran så begynte det å blinke rundt øynene mine. Hadde ikke vondt i hodet eller noe sånn. Ringte da Ullevål å de sa jeg skulle komme på en sjekk. Kom ned å ble møtt med en helt herlig lege som hadde vakt den dagen, å ble lagt inn. De hadde så mye å gjøre denne dagen så Gele for meg da var uaktuellt. Den 7 aug på morran fikk jeg min første gele. Merket vel egentlig ingenting, men gikk flere ganger ned til hovedinngangen gjennom de gangene på Ullevål. Vel ingenting skjedde denne dagen heller så da var det å håpe på neste dag. Hadde besøk av mamme, søsteren min, de 2 andre døtrene mine som er henholdsvis 6 og 8 år og mannen min. Vi hadde akkurat vært å spist middag nede på hotellet å skulle drikke kaffen oppe på barsel. Kom opp dit å skulle bare hente litt kaffefløte så gikk vannet. Med tilskuere til stede. Å jeg begynte å gråte for nå skjønte jeg at nå er det bare å hente krefter for litt hardt arbeid. Fostervannet var brunt, så de måtte handle ganske raskt. Ble fort trillet inn på en fødestue hvor de satte meg på drypp. Kl var da 16.30. Riene ble veldig vonde å de økte dryppet hver 2 time. Da kl nærmet seg 23 skulle da jordmora jeg hadde gå av vakt. Jeg var helt desperat ville bare ha henne. Jeg begynte å gråte å sa at jeg sikkert kommer til å få en skikkelig sur megge. Men hun skulle ordne det slik at jeg fikk en alle tiders. Å jepp det fikk jeg. Fra kl var 23 til kl var litt over midnatt begynte jeg å trykke. Men ingenting skjedde. Jeg var så sliten. Tror jeg brukte opp all lystgassen som var der inne. Hehehe... Måtte prøve alt. De hentet et tau som de kalte for Anton. Måtte dra i det. Måtte ligge på siden. Prøvde å stå. Ingenting hjalp. Jeg begynte å bli skikkelig forbanna. Husker at jeg skreik ut. - hvorfor i helvet vil ingen hjelpe meg. Da kl ble ca 01.30 måtte de tilkalle en Gynekolog. Å inn kom verdens koseligste å roligste mann. Fant fram det han skulle ha, å hadde hele tiden en herlig å rolig stemme. Å når kl var 01.52, ble verdens skjønneste lille Johanne født. Hun veide 4044 og var 53 cm lang. Storesøstrene er helt i 100. Veldig koz. Så de som sier at en på 43, nå 44 ikke kan føde barn eller har nok av energi tar helt feil. Fy flaten å flinke å sterke vi er jenter. Lykke til med alle som venter. Skal sende litt vente å fødestøv til dere. Stor klem fra Titti.
WPW Skrevet 4. november 2008 #2 Skrevet 4. november 2008 Gratulerer!! Er visst litt påvirka av tanken på å bli mamma om dagen, for jeg begynner å sutre av alle fødselshistorier.. hehe:) Lykke til videre med de tre jentene dine!
Paulita Skrevet 4. november 2008 #3 Skrevet 4. november 2008 Gratulerer så mye! Syns vi er kjempetøffe jeg!!! Håper jeg også klarer å hente fram kreftene den dagen fødselen settes i gang =) Kos deg med den flotte jenta di =)
:*lillefru*:har født*: Skrevet 4. november 2008 #4 Skrevet 4. november 2008 Gratulerer så mye med Prinsesse Johanne ) Venter også mitt 3 barn, vet ikke hva det blir, har 1 jente & en gutt fra før ) Jeg synes at du er tøffsom føder i en alde av 43 år. Min mor var 41 år da hun fikk meg & 43 da hun fikk min søster. Vi kunne ikke fått bedre foreldre ) Min mor er idag så myyyye yngre enn sine gjevngamle venninner, både i klesstil & holdninger. Er masse positivt med å få barn i sein alder, ikke hør på de som sier at en på 43 ikke kan føde barn eller har nok av energi. Er selv 33 år & føler meg helt utkjørt...lite blod osv. Er veldig glad for at jeg blir satt igang 3 uker før tiden ) Hvordan går det med storesøstrene da? Uansett masse lykke til videre ) klem
M79+♂08♥+♂12♥ Skrevet 4. november 2008 #5 Skrevet 4. november 2008 Gratulerer så masse med din 3. prinsesse:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå