Anonym bruker Skrevet 3. november 2008 #1 Skrevet 3. november 2008 Hei, vi har en datter på 9 mnd og jeg har alt begynt å tenke på nr 2 og ønsker ikke at det skal være mer enn to år mellom dem, for deres del og for at jeg selv skal kunne komme meg i jobb og bli der litt :-). Men min mann er uenig, han mener 4 år burde være greit. Jeg syns det er altfor lenge, men han gir seg ikke og er vel ikke veldig åpen for å diskutere det heller. Jeg er 30 år og han er 36. Tjener penger begge to så øko er ikke noe problem. Kan noen gi meg noen tips, hva kan jeg si for å få han til å forstå at barna vil ha større glede av hverandre jo tettere dem blandt annet er og dessuten er det jo jeg som går hjemme og ikke han... ... :-)
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2009 #2 Skrevet 9. januar 2009 Forstår godt at du vil ha to tette, det ønsker jeg meg også. Men det er både fordeler og ulemper med to tette. Her må du se på årsakene til hvorfor DU ønsker to tette. Det er ofte slik at de har større glede av hverandre om de er lik i alder, men samtidig kan det oppstå vanskeligheter og frustrasjoner av samme årsak. Men regner med du har flere tanker om hvorfor du ønsker en til nå snart.. Ville ha tenkt nøye over grunnene dine til å sette i gang igjen ganske snart, og så formidle dem til han. Og så må du selvsagt høre på hans argumenter. Ja, det er du som skal gå hjemme, men det kan være slitsomt med to så tette. Begge krever fortsatt mye og har svært ulike behov. Og går ut fra at du av og til vil gjøre "dine" tind innimellom, og da må pappa stille opp og dermed blir det vel litt hans "problem" også. Synes det med alder og jobb er gode argument. Vet ikke hvor mange barn dere ønsker dere, men om det går 4 år før nr.2 kommer blir det kanskje ikke like lett å evt sette i gang med en evt nr. 3. Er fullstendig klar over at en del blir mamma når de er rundt 40, men det er ikke å legge skjul på at sjansene reduseres betraktelig med økt alder. Vet ikke om jeg har så mange argument du kan bruke, men for min egen del ønsker jeg to tette bla. for at jeg har fått nr to før jeg går ut i jobb. For som du sier selv, når jeg først skal begynne å jobbe vil jeg gjerne bli der en stund.. En annen grunn er at jeg ikke har tenkt å risikere at gutten blir enebarn. Ikke det at jeg tror det kommer til å bli slutt mellom meg og sambo, men det er vel ikke så mange som "Planlegger" før man står mitt oppe i et brudd. Og etter at flere par med små barn i min omgangskrets har gått fra hverandre, ser man jo at det kan skje "alle". Og ikke minst synes jeg det er helt topp å være hjemme med en liten en, får ikke nok av det. Og det å ha et så sterkt ønske om et barn synes jeg egentlig er en grunn i seg selv
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå