Lille my ;) Skrevet 3. november 2008 #1 Skrevet 3. november 2008 Har kynnere noen ganger iløpet av dagen.. Varierer litt hvor ofte, men har det hver dag. Er i full jobb og har en liten en fra før som krever sitt.. og en mann som jobber offshore og er borte 14 dg i slengen. Så det er ikke så lett å få slappet av heller. Er 24 uker på vei. Lurer på om det er farlig å ha slike kynnere?? Vurderer å gå til legen, men liker ikke å oppsøke han heller.. kansje bare for en filleting??
Yarn Skrevet 3. november 2008 #2 Skrevet 3. november 2008 Såvidt jeg har forstått, er det både vanlig og ufarlig med kynnere. Jeg hadde i perioder en del kynnere med førstemann. Kom bare jeg skulle snu meg i senga, eller om jeg gikk litt fortere enn snegletempo. Men du får jo kjenne litt etter om dette tar på. Ikke noe særlig å gå med kynnere dagen lang. De KAN vel muligens påvirke negativt, iallefall hvis det blir mange og lange, så er du i tvil, er det helt greit å ringe legen. Jeg var innom selv pga. dette, men virket ikke som om det var så mye å bekymre seg for, samtidig som han var proff og ikke lot meg føle meg dum som kom inn:) Hadde jeg fått prate med legen i stedet for de på kontoret, kan det godt hende jeg ikke hadde trengt å ta turen innom en gang.
mor_til_2_84 Skrevet 3. november 2008 #3 Skrevet 3. november 2008 Jeg er 33 uker på vei nå, og har masse kynnere. Dette er mitt andre svangerskap. Reagerte denne gangen på at kynnerne er vonde, noe de ikke var sist. Snakket med jordmor om dette, og om dette var tegn på at jeg burde ta det med ro. Jeg sykler fortsatt og går mye. Det eneste hun kunne si var at jeg måtte ta ting i mitt tempo, og dersom kynnerne ble kraftige av f.eks å sykle, burde jeg kanskje roe ned litt der og da.
elize m/3 prinsesser & 1 prins Skrevet 4. november 2008 #4 Skrevet 4. november 2008 Har også blitt plaget med kynnere de siste to ukene. Og de gjør vondt og magen blir knallhard lenge lenge om gangen. Har holdt meg mye i aktivitet frem til nå da jeg føler at det hjelper med tanke på ryggen som er litt vond innimellom, men nå kommer jo disse kynnerene bare jeg går en tur - så vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Er i jobb som sykepleier på natt med mye gåing i trapper og det hjelper heller ikke på. Er 25+3. Skal til jordmor og lege idag da og høre hva de sier. Er ikke noe behagelig når det beg å gjøre vondt, men er så mange år siden siste jeg var gravid så husker joikke hva som er vanlig
Blå03, Blå 09, Rosa11 Skrevet 4. november 2008 #5 Skrevet 4. november 2008 Hei! Jeg hadde en god del kynnere nå i helgen og de kom gjerne når jeg begynte å gjøre ting, gå, husarbeid osv.... Hadde kynnere som varte i 2-3 min og de kom alt ifra 30 min i mellom til et par timer i mellom og de gjorde vondt.... Jeg er bare 18 uker på vei, og kan ikke huske at kynnere kom så tidlig og var så vonde de to andre gangene jeg har vært gravid. Var hos legen i går og han ville sykemelde meg 50%, for han syns det var veldig tidlig, samt at kynnere skal ikke være så vonde... Jeg har en jobb hvor det er mye gåing og ståing, samt at det kan være vanskelig å få tatt pauser til tider... Han sa at når de kom så tidlig og gjorde vondt samtidig, så var det et tegn på at jeg må ta det med ro og at hvis jeg ikke hører på kroppen min, så kan det fremprovosere andre ting... Så nå¨blir jeg snart sykemeldt.... Har ikke noe lyst til det i det heletatt, har ikke ro i rumpa til det... men må jo passe på babyen vår
strikkemegihel Skrevet 4. november 2008 #6 Skrevet 4. november 2008 Sist svangerskap vart eg sjukemeld 100 % på grunn av kynnarar, starta då ca i veke 19. Det at eg hadde kynnarar var i seg sjølv då ikkje noko problem, men det at dei var vonde ( klarte nesten ikkje stå på beina) og hyppige, ofte meir enn 6 i timen, (som visst er ei grense) gjorde at legen og jordmor tok det som eit teikn på stress. Etter eg vart sjukemeld kom kynnarane mindre hyppig og var ikkje lenger så vonde, men eg hadde dei resten av svangerskapet, som forresten varte ei veke over termin
jinte1983 Skrevet 4. november 2008 #7 Skrevet 4. november 2008 Det er ikke farlig med kynnere. Det er faktisk egentlig positivt å ha kynnere i svangerskap, for det kan bidra til å gjøre fødsel litt enklere. MEN om de er veldig vonde, og du synes de er altfor hyppige, så kan det være et tegn på at du bør ta det mer med ro. For som med alt annet; alt med måte. Kynnere kan "stimuleres" om man er altfor aktiv og driver emd for mye, og da kan de fort gå over til rier, og det ønsker man ikke så tidlig. Selv har jeg hatt kynnere størsteparten av dette svangerskapet (i uke 38 nå), og det veldig mye i forhold til i første svangerskap. Noen er så vonde at jeg ikke klarer å gjøre annet enn å fokusere på å puste, men de er heldigvis ikke i flertall, hehe... Men når jeg kjenner de er litt verre enn vanlige, så prøver jeg å ta det mer med ro
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå