pc28 Skrevet 3. november 2008 #1 Skrevet 3. november 2008 Noen som har erfaring/innspill i forhold til foreldreforberedende kurs på Ullevål kontra det kurset som man kan melde seg på hos Oslo Jordmor og Kvinnesenter? Ullevål er bare en kveld, mens det andre går over to kvelder. Det er ikke stor forskjell i pris, så jeg ble litt usikker på hva jeg skal gå for...
Mia29 Skrevet 4. november 2008 #2 Skrevet 4. november 2008 Etter hva jeg har sett på Ullevål sine nettsider har de tre forskjellige kurs. Jeg oppfattet dette som tre kvelder. Mulig man kan kombinere flere samme kveld...
beredt Skrevet 4. november 2008 #3 Skrevet 4. november 2008 Hei! Vi fikk en gutt i okt i fjor. Var på ullevål på foreldreforberedende kurs, fødsel og smertelindring samt omvisning. Det var veldig bra, vi var meget fornøyde. Det ble holdt på pasienthotellet, så i pausen tittet vi på alle som ruslet rundt med sine nyfødte små i de gjennomsiktige sengetrallene. Gjett om jeg ble fødeklar!!! Men vi var på kurs i september, ble anbefalt så sent som mulig, ca 1 mnd før fødsel. Skal ikke på dette denne gangen, er jo bare et år siden sist og vi har jo notatene:) Men jeg anbefaler ihvertfall ullevål, det var veldig informativt. Dessuten godt å ha sett før en kommer med rier, da er det litt mer "kjent".
blebla Skrevet 4. november 2008 #4 Skrevet 4. november 2008 hei kr.28 når du sier samt omvisning , var dette da en del av den kurspakken? eller tok dere det i tilegg? Vi lurer på hvilket tema vi skal ta, det tre timers lange fødsel og smertelindrings tema eller omvisning og praktisk info på en time. men hvis det er litt omvisning på det første tema så velger vi jo det.
beredt Skrevet 4. november 2008 #5 Skrevet 4. november 2008 Hei! Det var egentlig 2 forskjellige kurs da, men de ble holdt som ett... Så det var altså i tillegg. Husker ikke helt hva vi betalte, fikk en faktura i posten etter en stund, tror det var 700 kr......?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå