ehtaner84 Skrevet 3. november 2008 #1 Skrevet 3. november 2008 hun hoster masse på natta??? kan ikke skjønne hva det kommer av. jeg: -skifter sengetøy hver uke -vasker under senga og hele rommet hver uke -tok bort saueskinnet (i tillfelle, men hun sluttet ikke) -lufter hver dag hun er ikke forskjøla, men var det får et par uker siden. hun har ikke feber, hun snufser ikke. hun våkner ikke av det, gråter ikke fordi hun er sår i halsen, men rett og slett har en tørr hoste hver natt. prøvde å slå på ovnen for at kansje det var litt kaldt der inne, men nei funket ikke. tenkte jeg skulle ta meg en tur til legen om ikke det gir seg. hun hoster ikke i det hele tatt på dagen. hva kan dette komme av?
SuperGlad Skrevet 3. november 2008 #2 Skrevet 3. november 2008 Hos barnelegen spurte de om gutten min hostet på natta. Var astma de tenkte på da.
ehtaner84 Skrevet 3. november 2008 Forfatter #3 Skrevet 3. november 2008 hun er bare 10 mnd. kan de få det så tidlig? hvordan kan hun ha fått det? nå er jeg nervøs.
Blåmandag¤ Skrevet 3. november 2008 #4 Skrevet 3. november 2008 Slim som om dagen renner ut av nesen som snørr, renner ned i halsen om natta. Host, host.
Gjest Skrevet 3. november 2008 #5 Skrevet 3. november 2008 har du prøvd og heve senga ved hodeenden ?? vi har gjort det, legen snakket på noe reflux greier her da det var masse hosting ... er blitt bedre faktisk ..så hun sover med hevet seng vær natt ... legg noen bøker under hodeenden.
ehtaner84 Skrevet 3. november 2008 Forfatter #6 Skrevet 3. november 2008 da hun er syk pleier jeg å heve sengen. men tar det bort igen. kansje det funker å la det ligge der. skal prøve i morgen natt. håper det hjelper, ellers må jeg ta en tur til legen.
Ranveig R Skrevet 3. november 2008 #7 Skrevet 3. november 2008 Jenta vår er 1 år i morgon og fekk på fredag diagnosen infeksjonsutløst astma. Ho har vore plaga med hoste av og på (mest på nattestid + tidleg om morgonen) omtrent sidan ho vart fødd. Det var verst i sommar, då hadde ho tørrhoste kvar natt i heile juni og heile juli. Fleire gongar hosta ho til ho kasta opp. Desse hosteperiodene kjem alltid etter ein forkjølelse. Har vore til legen mange mange gongar og sjekka at det ikkje var noko anna (f.eks. lungebetennelse), og til slutt henviste legen oss til astmaspesialist på barneklinikken. Vi begynner med astmamedisin neste gong vi ser at det er ein forkjølelse på gang. Vi var og på barneklinikken med jenta som ganske nyfødd (ca 6 veker) pga hoste/tetthet, og då sa barnelegen at det ikkje var uvanleg at småbarn kunne hoste i både tre og fire veker etter ein forkjølelse utan at det var noko gale. Ta ein tur til legen viss hosten ikkje gir seg, det er alltid greitt å få lytta på lungene når ein har hosta over lengre tid. God bedring.
Tarantellamora Skrevet 3. november 2008 #8 Skrevet 3. november 2008 Jeg tenker astma... Vi har ei som har det og det var slik det begynte... Hoste på natta...
-MtG- Skrevet 3. november 2008 #9 Skrevet 3. november 2008 Sønnen vår hoster også en del på natta, men han har noen falske mandler han skal operere bort snart. Tror det er det som irriterer.
Gjest Skrevet 3. november 2008 #10 Skrevet 3. november 2008 Hoster om natta her også. Skikkelig ille. Er det største tegnet på at hun har astma. Hoster så hun blir grå i ansiktet.
Gjest Skrevet 3. november 2008 #11 Skrevet 3. november 2008 Glemte at jeg skulle skrive at det trenger ikke være det samme hos dere!! Som lita ble jeg også irritabel i halsen om natten. Vet ikke hvorfor. Det klødde. Husker følelsen enda. Ble en del hosting da.
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 3. november 2008 #12 Skrevet 3. november 2008 Som de andre sier, det kan være et tegn på astma. Men også tørr luft og dårlig ventilasjon. Sett opp ventilen (ikke nok å stormlufte), og fukt luften (bøtte vann ved ovnen feks, eller luftfukter, men de kan være bakteriebomber så pass på) Forhåpentligvis kan det hjelpe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå