mamamia Skrevet 3. november 2008 #1 Skrevet 3. november 2008 Skal på første møte vedr. assistert befruktning på Volvat om noen uker. Jeg er sykemeldt for annet for tiden og lurer på om noen vet om vlvat har meldeplikt eller om fastlegen min eller Nav kan gå inn å få opplysninger om at vi prøver prøverør? Eller er det helt privat mellom oss og volvat? Noen som vet?
Anonym bruker Skrevet 3. november 2008 #2 Skrevet 3. november 2008 De har jo taushetsplikt, så lenge det ikke er fare for liv og helse FREMOVER i tid. Og det regner jeg med det ikke er? Du har jo ikke plikt til å opplyse om når dere har sex for å lage barn:)
mamamia Skrevet 3. november 2008 Forfatter #3 Skrevet 3. november 2008 nei godt svart. Men tenkte kanskje at de hadde et slags "felles" jornal system innen helsenorge... så fastlege får innsyn, eller blir tilsendt slike opplysninger? Håper du har rett. Takk for svar!
Gjest Skrevet 3. november 2008 #4 Skrevet 3. november 2008 Du kan be om at opplysningene ikke sendes for sikkerhetsskyld. NAV har ingenting med dette å gjøre, får heller ikke innsyn i medisinske dokumenter hvis ikke det er relevant for en sak, feks. hvis du blir sykemeldt grunnet forsøkene eller noe.
Anonym bruker Skrevet 3. november 2008 #5 Skrevet 3. november 2008 Nei, gyn og føde har egen journal. Og da har hvertfall Volvat egen journal. Og legen din ellers må ha en behandlingsgrunn for at den skal bli tilsendt. Er det fastlegen som har henvist deg, så får han vel brev. Men jeg regner med at det har han ikke gjort. volvat er vel privat? Og de ulike legekontorene og sykehusene har aldri felles journalsystemer. Alle enheter(sykehus, legekontorhus, alle slike bygninger er en enhet, med unntak av gyn/føde som er egen enhet innen enheten) har egne journaler, og disse ligger ikke på noe form for nettverk enhetene mellom. Kronglete forklart, ser jeg;)
mamamia Skrevet 4. november 2008 Forfatter #6 Skrevet 4. november 2008 Tusen takk for svar! begge to.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå