Gå til innhold

Tidlig UL: Noen som vet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er grunne til at dere har gått til tidlig UL? Jeg har selv PCO og er idag ca 5 uker på veil! snakket med jordmor idag og han mente jeg ikke trengte noe som helst ekstra oppfølging. det frekkeste var at han sa jeg bare skulle vere glad jeg var gravid hvis jeg hadde PCO. Har selv lest at PCO pasienter har større sjangs for å spontanabortere osv.. og at dem derfor tenger kanskje litt bedre oppfølging. noen andre som vet noe om dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Grunnen til at jeg får tidlig UL er at jeg har hatt en extrauterin graviditet, og man sjekker da alltid tidlig for å forhindre at det går for langt igjen (måtte fjerne den ene egglederen den gangen da den sprakk grunnet graviditeten som satt der).

MEN, makan til bråkjekk, frekk jordmor!!

Har man PCO er man redd det kan gå galt og det å gå rundt å være redd unødig skal helsetjenesten sørge for at vi sliper under en graviditet, man skal da ikke avfeies sånn!! Mors nervøsitet sies å påvirke fosteret negativt, og nettopp derfor skal helsetjenesten være der til støtte og hjelp for oss..!

Snakk med legen din! Prøv å få fram hvor viktig dette er for deg og at du faktisk går rundt og tenker på dette og er redd for å miste.

Du burde kunne få en henvisning til tidlig UL i og med at du har PCO, og at sjansen for å miste er større.

En UL kan ikke forhindre en SA, men det gir i allefall en følelse av trygghet og kontroll oppi all nervøsiteten gjennom første trimester.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...