Gå til innhold

kraftige kynnere og nedpress etter hostehelvete!! Litt engstelig jeg....

Anbefalte innlegg

Skrevet

i dag og i går har jeg hatt kraftige kynnere og nedpress. Har hatt endel kynnere i noen uker før dette også. Har vært forkjølet og hostet i en uke. Er i uke 20. JM min sa på telefonen at jeg skulle gå til legen og anbefalte sykem 100 % ut uken og sterkt hostedempende. hun ringte fødeavd for å konferere. Ble litt engstelig for at livmorhalsen skal åpne seg jeg. Er det noen som har det sånn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

JA!!!

Jeg også.

Var ikke plaget med dette i forrige svangerskap.

Har hatt skikkelig nedpress de siste dagene og konstante kynnere. Innimellom føles det som hele ungen skal dette ut!

Jeg er ikke plaget med hoste da så det har ikke noe med det å gjøre her i gården i hvert fall.

Har ikke ringt lege enda siden jeg skal til jordmor på onsdag. Regner med jeg får full sjekk da.

Jeg er forresten også 20 uker.

Skrevet

Takk for raskt svar...uff ikke noe ålreit..jeg kjenner igjen det med at "...kjennes ut som ungen detter ut..". føler liksom jeg må knipe igjen hele tiden for å motvirke tyngdekraften. Jeg var så fornøyd fordi jeg hadde akkurat kommet tilbake på jobb etter forkjølelsen og så må jeg være borte igjen. blir lett til litt dårlig samvittighet for de andre på jobben da. jeg er i utgangspunket 50 % sykemeldt fra før også...ikke lett dette her..Jobber du fullt?

Skrevet

Skjønner hva du mener. Jeg var sykmeldt 2 uker nå nylig pga hodepine - er tilbake i jobb nå. Hadde skikkelig dårlig samvittighet de to ukene. Jobber fullt ja. Men, arbeidsmoralen min er kanskje litt for høy. Føler meg mørbanket i kroppen etter en dag på jobb (barnehage) - men som du, sliter jeg med dårlig samvittighet om jeg er borte fra jobb, så jeg biter tenna sammen.

Ang nedpresset - føler også jeg må knipe igjen. Spesielt om jeg sitter på do. Selv om jeg ikke trykker når jeg skal tisse, så føler jeg at ungen er på vei ut. Det samme når jeg har sittet en stund i sofen og reiser meg opp.

I dag har kynnerne vært mer eller mindre konstante. Livmoren er stinhard og jeg har hatt litt menssmerter i dag. La meg nedpå etter jobb og sov en halvtimes tid. Da ga det seg.

Men nå sitter jeg her i sofaen, med nedpress og kynnere igjen. selv om jeg de siste timene ikke har gjort en døyt.

off, nei - ikke kjekt dette her. Håper jeg blir klokere etter jordmor timen på onsdag

Skrevet

Hei!

Jeg var veldig plaget med det samme for et par uker siden. Akkurat slik som dere beskriver at det føltes ut som om bbyen ville dette ut.

Etter hva jeg hadde lest i Gro Nylander sin bok så skal man alltid ta nedpressfølelse på alvor. Så jeg holdt meg like godt liggende på sofaen hele helgen. Det hjalp etter en god del timer hvis jeg ble liggende. Men kom tilbake hvis jeg begynnte å stå, gå og sitte for mye igjen. Ringte legen etter noen dager da det ikke ga seg. Virket som han tok det på alvor. Fikk time tidlig dagen etter. (Normalt får jeg aldri time så fort.) Nå var det ikke noe galt med meg. Bare naturlig forandringer i bekkenet som kan konkluderte han med. I etterkant av dette har magen min vokst masse. Så jeg har tenkt det kanskje kom fordi babyen og andre ting der inne vokste så mye på kort tid. Nå kjenner jeg lite til nedtrykk hvis ikke jeg har hatt en veldig lang og slitsom dag. Et tips jeg leste i Nylander sin bok var at man kunne stå på alle fire. Dvs. på knærne og albuene og lene overkropen nedover. Dette kunne få barnet til å endre leie slik at det ikke trykket så mye mot bekkenbunnen. Jeg hadde aldri tålmodighet til å stå lenge nok, men det kan jo være verdt et forsøk. Skulle visst også være et tips ved veldig plagsomme kynnere.

Vel tenkte bare å dele min erfaring med dere. For meg har altså alt ordnet seg. Men jeg tror det er viktig å ta nedtrykksfølelse på alvor. Jeg valgte i alle fall å ta det helt med ro frem til jeg fikk vært hos legen. (Var på jobb et par dager, men det ble jeg veldig mye verre av. Heldigvis fikk jeg en helg innimellom hvor det var lettere å holde sofaen.)

Lykke til!

Skrevet

Hei. Tusen takk for svar. Skal jammen prøve denne øvelsen. Har det mye bedre i dag også siden jeg lå på sofaen i hele går og har hatt en lang natts søvn. Jeg er jo allerede halvt sykemeldt men merker at det er noe annet å bare være hjemme og la kroppen få hvile når den er forkjølet og har i tillegg mye kynnere. Vi får vel bare tenke positivt og at dette tydeligvis er normalt. Heldigvis kjenner jeg mye liv. Merker at sparkene har blitt skikkelig kraftige denne uken. deilig å kjenne det.

Takk for beroligende innlegg og lykke til med ditt lille under i magen også!!

:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...