freebird Skrevet 3. november 2008 #1 Skrevet 3. november 2008 Vi skal snart på ferie til Hellas og både vi og barna gleder oss. Vi har så smått begynt å pakke, vi har to store kofferter hvor barna pakker i den ene og vi voksne i den andre. Det er jo minimalt vi skal ha med oss så det er fortsatt mer plass igjen når vi har pakket alt vi trenger. Nå ringte et av barna og sa at hun hadde fått låne en like stor koffert av mor sånn at barna kunne ha hver sin. Ååååhhhh, om vi bare kunne bli spart for innblanding! Nr 1, mor er utroooolig opptatt av sine egne saker som kommer inn i huset vårt, det er formaninger opp og ned i mente for den minste sokk. Ikke pokker om jeg tar ansvar for hennes koffert ute på tur, man vet jo aldri om de overlever de hersens stuerne. Selv om vi har forsikring orker jeg ikke henne på nakken i en sånn sak. Nr 2, hvorfor skal vi drasse med så himla mange digre, halvtomme kofferter på en liten ferie?!? Det er jo vi voksne som må bære, pakke i biler osv osv. Jeg hørte jo at barnet ble sur og mutt da jeg sa at det ikke var nødvendig og at vi hadde nok kofferter selv, jeg kan formelig høre mora godte seg over at jeg er så "vanskelig". Stønn!!!! Barna skal uansett dele rom, så det er ikke noe poeng at de har hver sin koffert. Skulle ønske at de bare kunne være glade for at noen faktisk tar dem med på ferie og ikke krange om kofferter. Mora har jo aldri tatt barna lenger sør enn Køben. Jeg pleier egentlig ikke å bli sur for små ting, men jeg har så kort lunte om dagen. Ikke helt meg, men ville bare slenge det ut...
DolphinGirl Skrevet 5. november 2008 #2 Skrevet 5. november 2008 Herlighet, latterlig av mor! Det er bare å drite i hva hun sier, hun bestemmer jo ikke når barna er hos dere, og hun bestemmer nå IHVERTFALL ikke hvordan dere skal pakke til Hellas-reisen. Makan! Og hvis barnet selv blir fornærmet og ikke hører på dere, kan hun/han få beskjed om at hvis hun/han ikke liker det dere bestemmer, kan hun/han bli hjemme. Ærlig talt.
-Hengebuksvinet- Skrevet 5. november 2008 #3 Skrevet 5. november 2008 Ut fra det du skriver, virker det nesten som det er du som er litt hårsår. Når det er sagt står dere selvfølgelig fritt til å ikke ta med kofferten, men det kan jo rett og slett være at barnet selv har ytret ønske om å få ta med egen koffert. Her elsker barna å ha med små trillekofferter, spes de to minste. Og det blir jo videre litt mer oversiktlig for de eldre barna å ha egen koffert, sånn at de fort finner frem i klærne sine. Vi er kanskje veldig kjedelige, men når vi er i syden bor vi på samme hotell hele perioden. Reiser dere mye rundt, forstår jeg selvfølgelig at det er enklere med få kofferter.
freebird Skrevet 6. november 2008 Forfatter #4 Skrevet 6. november 2008 Jeg vet jeg er hårsår. ) Som jeg skrev over så pleier jeg ikke å reagere på sånne ting. Jeg blir bare litt matt av en jente som er på vei inn i tenårene og blir sur om hun ikke får alt som hun vil ha det. Det er heeelt uaktuelt å låne koffert av mor, barna klarer ikke engang å fylle opp den ene kofferten vår med alt de skal ha med seg, da ser jeg jeg ingen grunn til å drasse med ørten, digre, nesten tomme kofferter. Jeg kan heller ikke helt skjønne hvorfor mor har sagt ja til å låne bort sin koffert i det hele tatt, hun er jo så redd for alle tingene sine og det følger ørten formaninger med alt som kommer inn i huset her. Vi har nok av både små og store kofferter så det er absolutt ikke noe behov for å låne, regner bare med at mor sin ser litt mer fancy ut enn våre... Barnet er veldig opptatt av å se kul ut, men det er jo ikke hun som skal drasse på kofferten. Dessuten har de klesskap på rommet dit vi skal, så det er ikke noe poeng i at barna må ha hver sin. Men men, jeg gidder ikke akkurat å gå rundt å være sur for dette altså! Det var bare et lite hjertesukk akkurat da, nå går jeg bare og gleder meg til sol og sommer og late dager!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå