Gå til innhold

Kan man bli gravid på Provera??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har fått Provera 10 mg for å stabilisere syklusene mine.. (har hoppet over TR innimellom, og har sjelden naturlig eggløsning). Er i gang med 2. kur av 10 dager, og skal ta 3. og siste kur før jeg evt. får Pergo. Fikk nemlig ikke Pergo av gyn ennå, hun sa vi skulle forsøke med Provera først, og dersom det IKKE hjalp- skulle vi komme igjen etter nyttår for å få Pergo!

Jeg har forstått det slik at Provera fungerer som prevensjon, men finner ikke det nedskrevet noe sted..Eneste jeg finner er at Provera ikke hjelper på barnløshet.

Mitt sp.mål er derfor om noen vet noe om dette? Kan man bli gravid på dem, har noen her evt. blitt det??

Håper noen kan hjelpe meg med dette- blir litt frustrert..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det tror jeg, men forstod det slik at det ikke var lurt ettersom fosteret kan få misdannelser.. er ikke heeelt sikker da

Skrevet

Var ikke meningen å skremme deg. Unnskyld viss jeg gjorde det:/

Tror du at du er gravid da?

Skrevet

Neida, du skremte meg ikke:) Er klar over at det kan skade fosteret hormonelt, men trur og har lest av gyn. Høvik at dette gjelder hvis man kontinuerlig tar Provera- ikke kun ved kurer over 10 dager.

Men selvsagt- hadde jeg vært gravid hadde jeg stanset umiddelbart! Gyn. min sa heller ingenting om dette.. Og når hun ber meg om å komme for Pergo dersom jeg IKKE blir gravid med Provera, så vil jeg jo tro at det ikke er prevensjon... Tusen takk for svar, Blueberry:)

Skrevet

Bra jeg ikke skremte deg:) godt mulig det er hvis man tar det kontinuerlig ja.

Lykke til med prøvingen=)

Skrevet

Takk takk:) Masse lykkeønskinger til dere også! Håper vi blir gravide snart!!

Prøvd lenge forresten?

Skrevet

ehm.. har vel ikke begynt prøvinga helt. Hehe. Men natt til lørdag fullførte vi uten prevensjon. Var egentlig ikke tenkt å starte prøvinga før til jul men. Begynner å få mer å mer lyst til å bare hoppe i det:) Hva med dere? Kan foresten ta litt tid her;/ fikk vite at jeg kanskje har pco, men venter fortsatt på svar på prøver så krysser fingrene.

Ser vi er like gamle også=) Har dere barn fra før? Vi har en gutt på litt over året. Har så lyst til at han skal få en bror eller søster med ikke så stor aldersforskjell. Blir spennende å se nå da:)

Skrevet

Akkurat:) Like godt å hoppe i det, aner jo ikke hvor lang tid det tar.. Med oss ser det ut til at det kan ta sin tid. jeg sluttet på p-pillen i desember -07, men vi har vel ikke prøvd sånn veldig før i mai/juni tenker jeg.. men har jo tross alt ikke brukt noe på nesten ett år!! ARG!

Jeg har vært til undersøkelse, både UL, bl.pr osv. Det var ingenting galt med meg, men kroppen lager sjelden eggløsning av seg selv (og da blir det jo vanskelig med befruktning..). Har hatt 3-4 stk på 10 mnd eller noe.. Dritt! Derfor har jeg fått Provera nå da, og evt. Pergo etter jul.. Gyn regna med at p-pillene har tuklet veldig med syklusen, og i tillegg var jeg ikke regelmessig før jeg starta heller..tok dem også i 8 år! Skal hvertfall aldri ta ei p-pille igjen i mitt liv, det er sikkert!

Så koselig at dere har ett barn hvertfall! Da vet du jo at du kan bli gravid:) Vi prøver for første gang.. Har vært sammen i 8,5 år, forlovet i 2 og skal gifte oss i 2010! Vi lengter derfor veeeldig etter et lite barn;)

Håper det går raskt med dere, og masse lykke til! Får håpe lillegutt snart blir storebror:)

Skrevet

Ja man vet aldrig hvor lang tid det tar. Har tenkt mye på prøving idag og i natt. Har hatt litt vondt i magen og tolker det som et tegn med en gang selvfølgelig, hehe..

Har selv gått på p-piller like lenge som deg omtrent og syns det er kjempe godt nå å være pillefri. Tror nok de tukler en del med hormonene ja.

Får håpe du får litt flere eggløsninger nå da. Forstår det må være frustrerende å bare vente på de. Er så takknemlig for gutten vi har fått og tenker mye på det nå etter gyn timen. Er så redd for å ikke få oppleve den samme følelsen igjen. Men er ved godt mot akkurat nå så tror det kommer til å gå bra. I hvertfall noen måneder fremover=)

Så koselig at dere har vært sammen så lenge. Har selv vært sammen i over 6 år så er ganske stabilt her i gården også heldigvis:)

Tror å håper det klaffer for dere snart. Heldigvis er ingenting galt med deg så er nok bare å vente å forberede seg på å bli mamma;)

Gleder meg til oppdatering når det nærmer seg IKM!;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...