Gå til innhold

Svangerskap nummer 2

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde et uproblematisk første svangerskap. Fødselen gikk lett og ut kom en frisk gutt. Vi ville ha nummer 2 og jeg ble gravid, men føler på en måte at jeg har brukt opp flaksen min...? At siden det gikk så fint første gang at sjansen for friskt barn denne gangen er mindre?

Noen andre som har tenkt slik?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp, jeg tenker sånn. Og dette svangerskept er også tøffere en det forige. Hadde 0 plager sist, kan ikke si jeg er så heldig nå. Tenker sånn ikke bare i forhold til svangerskap og fødsel, men også i forhold til barn. hadde en utrolig snill og lett å ha med og gjøre baby sist. Aldri noe gråting, ammingen gikk fint, sov som en stein, alt gikk fin fint. Er rett jeg kanskje blir satt mer på prøve denne gangen.

Skrevet

Jeg sitter også med disse tankene!

Med nr en gikk absolutt alt etter oppskriften, lett svangerskap, lett fødsel, snill og rolig baby....

Er i uke 25 nå og har også hatt en del komplikasjoner/ tøft svangerskap - det forsterker jo bare tanken.

Skrevet

Mine to babyer har vært like snille og like friske, og det har min søsters 2 barn også;) Så det går an;)

Sjansen er jo størst for at alt går bra, vet du. Ikke dårlige odds, det:)

Skrevet

Bare for å skremme dere litt: Nr 2 hos meg var stikk motsatt fra nr 1. Hun var så rolig og snill og fredelig, men nr 2 er et turbotroll ut av en annen verden!!

Skrevet

Denne her er definitivt turbotroll inne i magen. Jeg som trodde nr.1 sparket mye..hva visste vel jeg...

Skrevet

Hehe;-) Akkurat som å høre om meg selv. Minsten sparka til og med under riene. (Helt til han ikke klarte det mer av naturlige grunner). Jeg tenkte på det hele svangerskapet at han kom til å bli et turbotroll, og det har han vært siden dag en.

Men det er sikkert bare tilfeldig..

Skrevet

Jeg hadde et uproblematisk første svangerskap. Fødselen gikk lett og ut kom en frisk gutt.

Jeg hadde et uproblematisk andre svangerskap. Fødselen gikk lett og ut kom en frisk gutt.

Jeg hadde et uproblematisk tredje svangerskap. Fødselen gikk lett og ut kom en frisk gutt.

Jeg hadde et uproblematisk fjerde svangerskap. Fødselen gikk lett og ut kom ei frisk jente.

Jeg hadde et uproblematisk femte svangerskap. Fødselen gikk lett og ut kom en frisk gutt.

Jeg hadde et uproblematisk sjette svangerskap. Fødselen gikk lett og ut kom en frisk gutt.

Jeg hadde et uproblematisk sjuende svangerskap. Fødselen gikk lett og ut kom ei frisk jente.

Jeg hadde et uproblematisk åttende svangerskap. Fødselen gikk lett og ut kom en frisk gutt.

:-)

Ei jordmor sa forresten til meg en gang at det er slik at man slett ikke "bruker opp" flaksen i forhold til dette. Tvert i mot er det slik at jo flere ganger det har gått bra jo større er sjansen for at det fortsetter å gjøre det.

Skrevet

HI her.

Gutten min er svært aktiv og har aldri sovet speiselt mye (mye nattevåk), men han er frisk som en fisk. Tar gjerne en rolig en, men det viktige er at nestemann er frisk.

Litt godt å vite at andre i samme situasjon tenker det sammen og i følge Octaviastar at vi tenker helt feil:)

Skrevet

har ikke tenkt sånn jeg da.og fødselen gikk fint,fort som nr. en.like friske og snille begge to.kjempe nydelige.off,vond tanke da.den tror jeg godt du ikke trenger,men det er vel lettere sagt enn gjort:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...