Gå til innhold

Hva spiser dere på juleaften?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og ha dere andre dager i jula med fast mat..

Jeg er vant med ribbe fra hjemme, min kjære er vant med lutefisk. I år skal vi ha besøk av min famile, så da blir det ribbe.. I fjor var vi til svigers, da spiste vi lutefisk.. Lutefisk kan jeg spise, men får liksom ikke helt den julefølelsen av det.. Har også spist pinnekjøtt på juleafte.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ribbe og medisterkaker :-) Kjæresten min lager verdens beste ribbe!!

Lutefisk kan jeg styre glatt unna gitt ;-)

Ellers i jula har vi kalkun og ovnsbakt laks/ørret.

mmmmmm gleder meg!!!

Skrevet

Har foreløpig bare feiret jul hjemme hos mamma. Der er det ribbe, pinnekjøtt, medisterkaker og pølser.

2. juledag har vi kalkun.

Nyttårsaften har vi pinnekjøtt.

Denne jula skal kanskje feires hos svigers om jeg får fri fra jobb noen dager i jula, er satt opp hele jula. Da blir det ribbe på julaften.

Skrevet

Ribbe, medister, julepølse m/tilbehør på julaften

Fisk (hvit eller rød) 2.dag

Pinnekjøtt nyttårsaften

og ellers mye annet god mat som f.eks juleskinke, kalkunfilèt.

Mannen min og jeg har ofte pinnekjøtt lille julaften også.

I år begynte vi 1. november med pinnekjøtt middag, juleøl og akevitt. Var veldig godt:) Hmmm nå ble jeg sulten gitt....

Skrevet

Vi spiser alltid kalkun når vi er hos svigers. Når vi er hos far har vi noen ganger hatt kalkun og noen ganger pinnekjøtt.

Jeg vil gjerne ha kalkun i alle fall 2 dager, så hvis vi er hos svigers på julaften, håper jeg far har pinnekjøtt på julaften og kalkun når vi kommer. Er vi hos far på julaften prøver vi å få de til å ha kalkun på julaften og svigers har da kalkun på 1.dag. Jeg elsker kalkun!! =)

Skrevet

Lutefisk, sætersmør, tynnlefse og bacon...ingen jul uten...

så skal det være nissesuppe(risengrynmelkesuppe) ved siden av...

Men tror der blir pinnekjøtt i år;(

Skrevet

...... også ribbe 1. juledag

og pinnekjøtt 2. juledag..

er vant med kalkun på nyttårsaften, med waldorfsalat...nam-nam

Skrevet

Vi bruker å ha ribbe, men det er ikke min favorittmat. Godt men ikke det beste liksom. Medisterkaker og sossiser er også vanlig, men jeg er ikke spesielt glad i medister. Har prøvd i 30 år meeeeen... I år blir det ribbe også, så har vi kalkun, fisk (kveite) og skinkestek ellers i jula.

Skrevet

Pinnekjøtt med alt som hører til:-) Ingen over og ingen ved siden!

Skrevet

HaR ofte julegrøt på dagen på julaften. Så om kvelden har vi pinnekjøtt og riskrem til dessert.

Skrevet

Vi spiser hare. Det er tradisjon både i min og min manns fammilie.

Skrevet

Ribbe med surkål, rødkål, svisker, minigulrøtter og sjysaus til.

Skrevet

og selvfølgelig poteter da, helst mandelpotet.

Skrevet

Pinnekjøtt med tilbehør, både julaften og nyttårsaften:) åh, jeg gleder meg allerede...

Husker da jeg var liten, da skjønte jeg ikke de voksne som sa de gledet seg mer til maten enn til presangåpning, og nå har jeg jammen blitt en slik selv;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...