Gå til innhold

Sykepleiere og ammepermisjon


Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen sykepleiere her som har gått ut i jobb igjen og fortsatt ammer? Jeg jobber på et bofelleskap for demente og går ut med tidskonto, babyen er nesten 7 mnd og ammer fortsatt. Har jeg rett på ammepermisjon, hvordan er dette? Hva skjer med rapportene. Har jeg krav på noe? Håper på mange svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dersom du er ansatt i staten har du rett på ammefri inntil to timer pr. dag.

 

Skrevet

Hmm, at jeg jobber i kommunen, kan jeg ha den retten? Hvordan gjør man det i turnus da?

Skrevet

Hei. Du har som sagt over her krav på to timer med lønn. Da jeg begynte å jobbe så fullammet jeg ennå. Vi gjorde slik at jeg begynte en time senere og sluttet en time tidligere. Så kom Mannen innom med henne midt på dagen/kvelden, evt at jeg hadde pumpet et måltid som han kunne gi hjemme. Jeg ble fritatt for nattevakter, de klarte ikke å finne noen som ville begynne kl 06 om morran, hehe :o)

 

Dette fungerte helt fint for oss.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...