Gå til innhold

ingen skikkelig legesjekk i uke 14

Anbefalte innlegg

Skrevet

skulle endelig på første kontroll om fredag hos min fastlege...men fikk en turnus lege,hun veide meg-men målte ikke magen og hørte ikke på hjerte lyd-også hadde jeg fått time for seint på dagen,så blodprøvene måtte jeg komme innom å ta en annen dag?må jo ta fri fra jobb for det-men det skjønte de ikke!Ble så overgitt-og er litt bekymret-min neste time er jo faktisk ultra lyd.....synes dette var dårlig og er som sagt litt bekymret!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

akkurat det at det var en turnus lege trenger du ikke å bekymre deg for i det hele tatt, det de gjør på kontroll er jo ikke så komplisert, det skal ikke så mye til å veie noen, måle blodtrykk og måle hvor høyt livmoren står.

ellers så synes jeg ikke at du fikk noen god behandling på legekontoret, det må jeg si meg enig i! Da må du ta deg fri fra jobb enda en gang for å ta blodprøver! Akkurat det med å høre på hjertelyd tror jeg ikke er vanlig så tidlig, og det kan være vanskelig å finne den, selv om man er trenet. Med meg lyttet de bare helt på slutten av svangerskapet.

Jeg ser for meg at det de gjør på laboratoriet faktisk er viktigere enn det legen gjør. De sjekker jo urin og blodprøve hver gang.

Det var dårlig at du kom til kontroll, og så må du komme enda en gang for å ta prøver. Jeg ville tatt det så snart som mulig, bare for å få gjort det unna.

Men jeg tror ikke du har noen grunn til bekymring, bare få tatt blodprøven så du får saken ut av verden... Og si klart fra at du ikke vil ha noen flere sånne "for-sent-på-dagen" timer, det er virkelig unødvendig å måtte reise flere ganger på legekontoret for en svangerskapskontroll

selv opplevde jeg ikke noen av svangerskapskontrollene som skikkelige legesjekker, det var bare fortest mulig inn og ut, måle blodtrykk og måle magen og gjøre mest mulig papirarbeid mens jeg fremdeles var der inne. På laboratoriet ble jeg jo veid og tatt blod og urin prøve av, de kunne målt blodtrykk og høyden på livmoren der også, så hadde jeg ikke trengt å gå inn til den stressa legen i det hele tatt. Legen gjorde jo ikke noe nyttig likevel. Jeg må regne med at jeg ville fått en bedre oppfølging hvis prøvene hadde vist noe unormalt.

Jeg anbefaler alle å gå til jordmor, som har bedre kunnskaper, bedre tid, og bedre evne til å forstå gravide

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...