Gå til innhold

Prevensjon etter fødsel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal på etterkontroll etter fødsel om noen uker, og har begynt å tenke på hvilken prevensjon jeg skal velge... Brukte p-plaster før jeg ble gravid, men det kan jeg jo ikke bruke når jeg ammer. Var veldig fornøyd med plasteret pga at jeg da hadde kontroll på når mensen kom, og jeg blødde heller ikke så mye.. Nå lurer jeg på om noen har erfaringer de vil dele med meg...? Er veldig usikker på hva jeg skal velge...:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eg hadde minipillen serazette (eller hvordan de skrivers)

da hadde eg ikke noe mensen eller blødninger. de brukte eg til ungen var 6 mnd, fikk satt inn hormonspiral.

Skrevet

Har tenkt på cerazette jeg også, men har hørt så mange som har hatt småblødninger hele tiden mens de har gått på denne, så er litt skeptisk... Tenkte på spiral også, men d er ikke anbefalt for oss under 25 år, og dessuten varer den vel i 5 år(?), og jeg har planer om å bli gravid igjen før den tid....;)

Skrevet

Noe får små blødninger andre ikke.

den varer i 5 år, men kan jo taes ut før, har lyst på barn før de eg og, men nå slipper vi å tenke på noe som helst, har litt blødninger 2-4 dager i mnd( omtrent som reste mensen, siste dag)

så eg er veldig fornøyd.

Skrevet

har gått på cerazette,men ble gravid på dem jeg da.var kjempe fornøyd med de jeg da.ike en dråpe blod eller noe!helt gode ja.tenkt å ha p stav.vil ikke ha mensen og prøvd hormonspiral før cerazette,men måtte ta den ut igjen.trodde virkelig jeg skulle blø ihjel!når jeg eks. hadde sove måtte jeg løpe i dusjen.rant blod som jeg skulle ha tissa på meg.va grusomtblødde i ett sett,men har kommet til p staven.men vet ikke egentlig så veldig om den.bare man slipper det måntlige så!:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...