Gå til innhold

HJELP ANG. BARNEHAGE?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, lurer på om noen her kan svare meg. Sønnen skal begynne i barnehage til nyåret og da er han 2,5 år. Han skal være i barnehage fra kl. 10-15 hver dag, altså ikke heldagsbarnehage.

Mister vi da hele kontantstøttet eller deler av den?

Blir glad om noen kan svare.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor begynner han så sent på dagen. 10 er en veldig dum tid i barnehagen til snuppa. De går turer fra 930. Var litt treg om morenen i starten vi også men fant raskt ut att beste tiden komme i barnehagen var før 9.

Om du har hver dag mister du kontantstøtten ja. Men ungen får noen leke med hver dag og more seg =0) Så de ørene er vel brukt =0)

Skrevet

Ungene her har også korte dager i barnehagen, men fordi barnehagens åpningstid er fra 07-17 hver dag, regnes alle disse timene inn på kontantstøtta. Mellomste som går 60% får vel 660 i kontantstøtte trur jeg det var.

Skrevet

Trodde det gikk på hvor mange prosent plass han har jeg.Hvis han har under 80% så får han vel kontantstøtte, eller?

Skrevet

Det går på timer. Du finner en tabell på nav.no om dette.

Vi har 4 dager i bh,dvs 80%, men 1,5 time for mye i uka til at vi får de 660 kronene. Tragisk opplegg..

Skrevet

Hvis han skal være i barnehage hver dag så mister du kontantstøtten.

Der jeg jobber så telles en barnehagedag for 9 timer, uansett om barnet er der fra 10-15, og jeg tror det gjelder alle barnehager. Så du kan sjekke nav.no hvor mange timer barnet ditt kan være for å få noe kontantstøtte. Altså for kontantstøtten sin del så er det ikke nøye om du henter barnet ditt etter 4 timer hver dag, det som teller er hvor lenge barnehagen har åpent..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...