gilgi Skrevet 3. november 2008 #1 Skrevet 3. november 2008 Hei, lurer på om noen her kan svare meg. Sønnen skal begynne i barnehage til nyåret og da er han 2,5 år. Han skal være i barnehage fra kl. 10-15 hver dag, altså ikke heldagsbarnehage. Mister vi da hele kontantstøttet eller deler av den? Blir glad om noen kan svare.
Snart 3 vakre prinsesser Skrevet 3. november 2008 #2 Skrevet 3. november 2008 Hvorfor begynner han så sent på dagen. 10 er en veldig dum tid i barnehagen til snuppa. De går turer fra 930. Var litt treg om morenen i starten vi også men fant raskt ut att beste tiden komme i barnehagen var før 9. Om du har hver dag mister du kontantstøtten ja. Men ungen får noen leke med hver dag og more seg =0) Så de ørene er vel brukt =0)
UnePune äntligen hemma! Skrevet 3. november 2008 #3 Skrevet 3. november 2008 Ungene her har også korte dager i barnehagen, men fordi barnehagens åpningstid er fra 07-17 hver dag, regnes alle disse timene inn på kontantstøtta. Mellomste som går 60% får vel 660 i kontantstøtte trur jeg det var.
digger Skrevet 3. november 2008 #4 Skrevet 3. november 2008 Trodde det gikk på hvor mange prosent plass han har jeg.Hvis han har under 80% så får han vel kontantstøtte, eller?
Yrha Skrevet 3. november 2008 #5 Skrevet 3. november 2008 Det går på timer. Du finner en tabell på nav.no om dette. Vi har 4 dager i bh,dvs 80%, men 1,5 time for mye i uka til at vi får de 660 kronene. Tragisk opplegg..
Gjest Skrevet 3. november 2008 #6 Skrevet 3. november 2008 Hvis han skal være i barnehage hver dag så mister du kontantstøtten. Der jeg jobber så telles en barnehagedag for 9 timer, uansett om barnet er der fra 10-15, og jeg tror det gjelder alle barnehager. Så du kan sjekke nav.no hvor mange timer barnet ditt kan være for å få noe kontantstøtte. Altså for kontantstøtten sin del så er det ikke nøye om du henter barnet ditt etter 4 timer hver dag, det som teller er hvor lenge barnehagen har åpent..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå