Gå til innhold

Badeolje vs såpe til babyen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har tidligere hørt at man kun trenger ett par dråper olje i badevannet til babyen. Ser at flere skriver om mild såpe + shampo. Skal man evt. bruke dette i tilegg til evt. badeolje..?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi brukte olje i vannet, noen dråper bare. Og siden småen hadde masse hår fra første dag så brukte vi shampo også. Såpe brukte vi ikke, syns det er unødvendig.

Skrevet

Jeg har kjøpt olje og babybad i babyline-serien på apoteket. Har ikke tenkt å bruke noe annet de første mnd. Vet heller ikke hva jeg kommer til å bruke av olje og babybad(har faktisk ikke sett så mye på den, men den er vel såpelignende sikkert). Finner det vel ut underveis. Shampo tror jeg ikke jeg kommer til å bruke før det går noen mnd.

Nå er jeg jo førstegangs så har jo ikke noe erfaring, så er bare tanker jeg har gjort meg. Andre har sikkert andre meninger.

Skrevet

Med mindre du får en unge helt uten hår på hodet, så ville jeg brukt shampo, og vasket håret før du tar olje i vannet. For hvis du bare bruker vannet i badekaret/baljen til å skylle ut av håret, så blir håret veldig fett og ekkelt om du får olje i det.

Vi har brukt bare vann først, så vasker vi håret med shampo og skyller ut med vannet babyen ligger i. Så har vi oppi noen dråper olje i vannet etterpå, uten å få det i håret til babyen. Også kanskje litt babysåpe/babybad til å vaske kroppen med :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...