Gå til innhold

Begynne med bleie igjen???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min gut på 2,5 år har egentlig slutta med bleie. Det tok ca 2 veker å slutte. Han hadde ingen uhell på 3 veker, så kom det, uhell etter uhell etter uhell. Og no virker det nesten som om han ikkje kjenner når han skal tisse lenger. Det skjer no oftere uhell enn han kommer seg på do. Det virker som han syntes at det er ekkelt, liker det tydligt ikkje, og har bedt om å få på seg bleie igjen.

Skal eg ta på han bleie el skal me fortsette å prøve??

Det er jo ikkje kjekt for han heller å tisse på seg så ofte, men føler litt at det er eit tilbakesteg å ta på han bleie.

Kva gjer eg????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøv med positiv oppmuntring. Det er helt normalt at det blir litt uhell i perioder. Ikke gjør noe ut av det. Bare gi han masse ros når han ikke har uhell. Det har funket bra her!

Lykke til :)

Skrevet

Han blir rost opp i skyene og masse oppmuntring. Han får og klistermerke når han går på do (stor suksess!!!) Når han tisser på seg, gjer me ikkje noko utav det, skifter på han og tørker opp. Han gjer meir utav det han enn det me gjer :(

Skrevet

Dytter litt...

Trenger tips!!

Skrevet

Kan han ha en uvi??

Skrevet

jenta vår sluttet med bleie (bare på dagtid) da hun var litt over 2 år (i sommer) Var veldig flink :-) Så begynnte hun i bh, fikk med meg 3 skift hver dag.. Nå har hun begynnt m bleie igjen, hun går fortsatt på do og når vi er hjemme i helger og etter bh har hun truse på, noen ganger vil hun heller ha bleie enn truse og omvendt.... Lar henne gjøre det i sitt eget tempo jeg.... Satser på at hun blir bleie ferdig neste sommer tenkte jeg...

Skrevet

Trur ikkje det.

Han tisser ikkje så ofte på seg i bhg, denne veka har han ikkje hatt uhell i bhg, bare heima.

Men absolutt verdt å sjekka!

Skrevet

Prøv å være obs på om han vil tisse og komme han i forveien, slik at du unngår uhell.

Siden han er flink i barnehagen, tror jeg dette vil gå seg til. Det tar litt tid, men er helt vanlig. Særlig gutter er slik. Bare fortsett som du gjør, så går det over av seg selv.

Jeg tror at han blir forvirret om du begynner med bleie igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...