Miss Impatient Skrevet 3. november 2008 #1 Skrevet 3. november 2008 Jeg lå i hele natt og grublet på hvordan jeg skal greie å holde det skjult på jobben(er nesten helt ny), og for vennene mine, dersom jeg blir gravid før jul. Er jo så mye julebord, og andre festligheter som foregår da (skal bl.a. på to julebord med jobben)- så jeg spurte samboeren min om det var greit at vi hoppet over denne pp... han skal også være borte hele desember (han er borte halve året i jobben), og blir jeg gravid da, må jeg tilbringe julen ensom og uten muligheten til å bli med på en eneste feiring (dersom jeg kommer og ikke drikker alkohol, vil folk skjønne det med én gang..) Når jeg sa dette ble samboeren skikkelig sur.. reagerte som jeg hadde gjort en forferdelig ting mot ham... Da ble jeg rasende på ham, for føler at han ikke ser ting fra min side... Hva mener dere, er jeg egoistisk som tenker slik?
tuninna ♥ 2pp Skrevet 3. november 2008 #2 Skrevet 3. november 2008 Må man drikke når man er på julebord da? Vi hadde fest på jobben for en stund siden, da var det flere som ikke drakk. Ingen som reagerte på det. Er jo bare å si at man skal tidlig opp dagen etter feks. Si du skal i en barnebursdag i familien eller no i den duren. Uansett er det jo ikke sikkert det skjer noe i den prøveperioden uansett....det vet man jo aldri. Eller du kan si du går på antibiotikakur for et eller annet så du ikke kan drikke.
Miss Impatient Skrevet 3. november 2008 Forfatter #3 Skrevet 3. november 2008 Ja det er jo selvfølgelig mye jeg kan finne på, men er ikke flink å lyve... Uff... blir så lei meg når jeg og samboeren greier å krangle om dette....
Tweak Skrevet 3. november 2008 #4 Skrevet 3. november 2008 Hm, jeg synes den var litt drøy ja... Droppe å bli gravid denne pp fordi det er vanskelig å la være å drikke? (satt på spissen) Det er utrolig mye du kan gjøre for å unngå mistanke om graviditet, alt fra antibiotikakur til fake alkohol (vann i stedet for sprit eller alkoholfri vin i stedet for vanlig vin). I tillegg så er du jo alene på denne tiden, og kanskje må du kjøre hjem selv? Det er jo kjekkere å være sammen med venner enn å sitte hjemme, uansett om en kan drikke eller ikke. Så det er da ikke rart å være med på en fest selv om man ikke kan drikke? Og er det uansett så farlig om noen mistenker noe? Så lenge du ikke bekrefter så kan de få den gleden ved å få mistanken sin bekreftet senere og kunne si "det var det jeg visste!". Det skader jo ingen. At han ikke ser ting fra din side? Nei, den ble litt for egoistisk... Hva er din side egentlig? Tenk gjennom det først og snakk med samboeren din igjen... Kanskje du er redd for å føle deg ensom både med en begynnende graviditet og i julen.
Miss Impatient Skrevet 3. november 2008 Forfatter #5 Skrevet 3. november 2008 Hehe... ja, jeg skjønner nå når jeg ser på måten jeg skrev, at jeg kan virke litt vel egoistisk... men jeg mente jo ikke at det er viktigere for meg å drikke i julen enn å bli gravid. Fikk bare en følelse av at desember kom til å bli en vanskelig mnd å være gravid... spesielt med samboer borte. Men må også påpeke at vi har egentlig ikke begynt å prøve ordentlig enda, det er nå vi skal gå inn i vår første pp, teknisk sett, så egentlig hadde det bare vært snakk om å utsette prøvingen en mnd. Men jeg ser hvordan dette kan fremstå for andre.... Vil ikke at folk skal oppfatte meg som en egoistisk person... men trengte litt tilbakemeldinger her. Uansett - takk for svar:-)
ifie Skrevet 3. november 2008 #6 Skrevet 3. november 2008 Siden dere ikke har begynt prøvingen ordentlig en gang, syns jeg ikke du er egoistisk nei! Det ER vanskelig å skal late som ingenting! Spes. om man er noen få uker gravid og man syns det er alt for tidlig å si noe - i frykt for at det skulle skje noe. Og at du er mye alene akkurat den mnd gjør det jo ikke noe bedre.. Om dere hadde begynt prøvingen, derimot, syns jeg det ville vært dumt å skulle "avbryte" for å kunne ta seg en fest eller tre
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå