Gå til innhold

Den vanlige Ola nordmann blir hardt rammet av finanskrisen.. =(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg prater da ikke om høye renter.. Renter på huslån er nå en ting..

Men.. Kan jo ikke lese i avisen en eneste dag nå uten at det står om bedrifter som legger ned mange kontorer.., butikker (små og store kjeder) som må kutte i ansatte..

Nå er mange byggefirmaer redde for og bygge nye hus pga salget har stoppet helt.. Noe som igjen kan/vil ende opp med at de som jobber innen bygg og anlegg kan bli arbeidsløse... Høye renter er nå en ting..

Vi har ikke penger til det.. hehe.. Men er sant som de sier i avisen.. det er virkelig viktig at man handler som vanlig om man har penger til det.. Takk gud så har både jeg og mannen trygg arbeidsplass hvor de aldri vil kunne legge ned eller kutte mere.. Men tenker på mange andre familier nå.. Renten er kanskje deres minste bekymring..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja er det noen som bidrar til krisen så er det media. Hvis folk slutter å handle vil faktisk mange bedrifter slite og resultatet er høyere arbeidsledighet som igjen gir krisemaksimerings overskrifter i avisene. At det måtte komme en stopp i bygging av nye boliger var vel de fleste forberedt på......

Skrevet

Ja nye boliger måtte det jo komme en liten stopp på...

,men synes det er trist at firmaer som Byggkjøp, elkjøp, madrasskjeder ol som kanskje ikke har kuttet på 25 år er nødt til og kutte ansatte.. 25 ansatte høres ikke mye ut.. men det er 25 arbeidsplasser og familier det går utover..

Skrevet

Må si meg enig i at jeg synes media er det verste ved det hele.

Føles jo nesten litt som psykisk "terror" der de henter frem den ene fagpersonen etter den andre som er så negativ til det hele.

Det høres jo ut som om landet skal gå konk snart fra noen av de.....

Jeg har en sikker jobb.

Men mannen min har en jobb hvor de alt merker nedgang!

Det er ganske ille egentlig. Heldigvis er det lite sannsynlig at noen må gå av den grunn -det skal mye mer til, og han har en særstilling.

Tenker mye på de som har det som en liten trussel hengende over seg!!

Gjest thricane
Skrevet

hadde aldri trodd jeg skulle merke finanskrisen så mye som vi gjør nå. mannen min mistet jobben på fredag, og vi startet husbygging for 9 mnd siden, flytter inn om noen uker, så rentene spiser opp det lille ekstra vi har å gå på. heldigvis har jeg en forholdsvis sikker jobb, 100 %, slik at hjulene går rundt.

på en annen side er det jo ikke krise... vi har mat, forsikring, bil, barnhageplass, et sted å bo. vi må bare planlegge godt hvordan vi skal bruke pengene, og håpe oppturen ikke er så altfor langt unna.

Skrevet

Jeg vil ikke kalle det en krise enda.

Arbeidsledighet er mye verre enn høy rente ja..

Skrevet

Er ikke bare den vanlige "ola normann" dette går ut over. Naboen vår er en av flere som ble sagt opp - han hadde en årslønn på ca 14 mill i året. Greit nok han har nok noen kroner på bok. Men han er da uten jobb, kona er uten jobb - hun var fonds forvalter og de drifter enebolig, to hytter og ett par biler. Alt koster :/ De prøver nå å selge en bil samt hytta på fjellet. Men i disse dager er det jo få som hoster opp flere mill for en hytte.

Selv sliter vi med at boligrenten gikk opp. Og mannen min tjener godt over gjennomsnittet. Så de fleste merker dette på en eller annen måte. Eller så har man skikkelig flaks

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...