Gå til innhold

Noen andre mammaer som sliter endel psykisk??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. er så sjeldent innom her. skulle vel signert med anonym, men skitt au..;)

jeg er mamma til en gutt på 3 år snart.

Jeg har siden tidlig i tenårene slitt med forskjellige psykiske plager, bla spiseforstyrrelser, depresjon, angst, you name it,..!

Saken er, at jeg har klart meg veldig fint gjennom svangerskapet og de tre årene jeg har hatt sønnen min.. men nå er det dritt igjen. jeg sliter!! sykemeldt fra jobb i et halvt år, klarer ikke gå på butikken, snakke i telefon, ha besøk, og det verste.. selvskading(sønnen min ser ikke sistnevnte noensinne!!) jeg er så redd for hvordan barnet mitt ser dette.. jeg har samboer, og han er flink til å ta med seg guttungen ut å sånn, men...

er det flere som sliter endel?

(jeg går i terapi og jobber hardt for å bli frisk igjen.)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Først må jeg si det er veldig bra at du får hjelp for dette, da går det jo fremover - sakte men sikkert.

Jeg har også ting jeg har slitt med men regner meg selv som ganske frisk nå - bortsett fra angst. Jeg har gått i terapi, brukt medisiner og prøvd forskjellig naturmedisin og er nå som sagt veldig bra ifht tidligere. (jeg bruker ingen medisiner nå lenger)

Du er slett ikke alene om å slite iallefall, det er mange som gjør dette i en eller annen grad men som regel er dette ikke noe man snakker om så mye da. Veldig trist selvfølgelig, men blir nesten et tabu.

Jeg har fått mye hjelp fra gode venner i tillegg til det samtaleterapi og medisiner ga. Titt litt rundt på nettet, det er flere lukkede forum som er kjempefine å ha for oss som sliter litt.

Se bl.a www.stillheten.net.

Et lukket forum for mennesker med psykiske plager. Her møter du likesinnede som gir støtte og gode råd og som kan hjelpe. :-)

lykke til .

Skrevet

Sier skitt au jeg også...

Jeg er deprimert og sliter med spiseforstyrrelser. Det har kommet nå etter jeg ble gravid, faktisk før jeg visste at jeg var gravid følte jeg meg deprimert. Etter gutten min kom til verden ble det bare verre, nå, 11 mnd etter fødsel er det begynt å bli bedre. Jeg går på skolen og der går det supert. Jeg har troen på at alle som er deprimert og lignende blir bra igjen, bare de jobber seg gjennom det. Går også til pyskolog, også tar jeg antideprissiva.

Skrevet

Du er ikke alene, nei!

Så bra at du går i terapi og jobber med deg selv! Det er et stort skritt i riktig retning. Har du hørt om angstringen?

Besøk angstringen.no og les litt=)

Skrevet

Jeg sliter med depresjoner angst og diverse.. Har selv gått til det skrittet og få hjelp nå.

Er alene med to barn på 16 mnd og 5 år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...