Gå til innhold

Termin 7/11, Trenger oppmuntring..


sara2008

Anbefalte innlegg

Hei. Bare lurer på om noen andre også er lei, å om man har lov til å bli skikkelig lei før termindatoen er nådd? I forrige uke falt magen endelig ned etter å ha stått rimelig høyt hele tiden, jeg kjente nedpress og murring i underlivet, tenkte at "nå er vi på gang", legen sa også forrige onsdag at han trodde hodet var festet og at det nå var like før. Men i det siste; ingen kynnere og det kjennes ut som magen er høyere igjen. Halsbrannen og smerter oppe i ribbena har kommet tilbake etter å ha vært borte. I morges lurer jeg på om hodet til babyen faktisk var "ute" av bekkenet igjen, hele kroppen lå så høyt og helt nederst i magen på ene siden var en klump som kjentes ut som hodet. Er dette mulig? Ble kjempe deprimert å nå tror jeg aldri at han har tenkt seg ut... ;(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei. ja det er klart det er lov å være lei.. jeg har termin om 2 uker og jeg har vært lei en stund allerede..det er jo nå den tyngste delen av svangerskapet er..og jeg for min del vil ihvertfall bare bli ferdig...gleder meg til å kunne sove godt igjen, uten halsbrann, kramper, opp å tisse 1000 ganger om natta og ikke minst til bekkenløsningen går over.. føler nesten at jeg klager mer enn jeg gleder meg, men jeg er bare skikkelig lei av å være gravid..jeg prøver samtidig å stresse minst mulig med fødselen, for jeg tror ikke en stresset kropp vil gå i fødsel like villig som en avslappet kropp.jeg trodde også at hodet var festet hos meg, for magen var så langt nede og jeg kjenner masse nedtrykk og sånn som du også sier. men jordmor sa at hodet fortsatt stod høyt i bekkenet..jeg er bare skikkelig klar for å føde nå..

 

men før eller siden kommer h*n.. sånn er det jo bare..og du har jo ikke mange dager til termin helller. prøv å slapp av og ikke tenk på det, så skjer det kanskje noe snart.:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar:) Ja, jeg vet jeg ikke bør "stresse" med det. Men tenker på det konstant å kjenner etter det minste tegn på at noe er på gang... Er ekstremt rastløs og har litt vondt for å slappe av. Om natten når jeg våkner er jeg skuffet over at jeg ikke våknet av en ri osv..... Skal til jordmor i morgen da så får høre hva hun sier ang hodet i hvertfall!! Får prøve å holde motet oppe en stund til begge to! Lykke til videre:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, jeg skønner deg godt jeg.kjenner meg igjen i det du sier. lykke til hos jordmor imorgen og med tiden framover:-) det er jo noen forskjellige tips på å hjelpe kroppen igang også, vet ikke om de funker da. men det kan du jo høre med jordmor om imorra også.

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skjønner dere godt, jg har det likedan....venter og ser etter tegn hele tida...jg har masse kynnere og har hatt mase rier flere ganger, så man blir litt lei...er vant til smertene- så er litt redd for at jg ikke skjønner når de orntlige riene kommer...har termin i morra....på 5 års dagen til jenta mi:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er skikkelig lei selv, og jeg har termin 22.11.

 

Hodet var nede i bekkenet på meg for 2 1/2 uke siden, men på sjekken for en halv uke siden, hadde ungen lagt seg høyere igjen. Forhåpentligvis får han lagt seg til rette igjen.

 

Har hatt en del småymptomer som har fått meg til å lure på om noe er på gang, men de har gitt seg igjen- Tror han har tenkt til å holde meg på pinebenken litt til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Greit å høre at flere har det slik, da er det i hvertfall normalt. Nå skal det sies at dagen i går var særdeles tung, i dag ser alt lysere ut.. Det er rart hvordan dagsformen kan variere egentlig, det handler vel om hormoner og søvn og følelser! Men, fremdeles rastløs ja. Var til jordmor i dag, hodet var festet og lå langt nede i bekkenet så hun trodde ikke at han i går plutselig kunne ha ligget så høyt, men alt er jo mulig! Magemålet var ganske mye lavere nå enn det noen gang har vært så det MÅ jo bare bety at han har funnet "utgangs-skiltet" og er på vei.... bare lurer på NÅR!!!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppmuntring til deg : Sist eg fødde, hadde eg ein skikkeleg deppadag to dagar over termin. Bortsett frå at hovudet var festa og magen hadde sunket for cirka tre veker sidan, var det ingenting som tyda på fødsel Dagen etter fôr me inn på sjukehuset . . . :)

 

Er drittlei sjølv. Kjem til termindato om 40 minutt. Hovudet har vore festa i over ein månad og magen ligg rekordlågt. Det - saman med at eg har hatt mykje stikningar og murringar - har lurt meg til å tru at eg skulle fø før termin denne gongen. Men nei då . . .

 

Søv minimalt om nettene. Det pirrar i føtene; eg klarer ikkje å slappa av. Det er pyton. Skal liksom samla opp energi til fødselen. Hahaha.

 

Eg vil føda NÅ!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, så lenge man ikke greier å la være å kjenne etter hver minste ting så føler man seg konstant snytt når det ikke skjer noe!!! På ettermiddagene kan jeg kjenne skikkelige murringer og stikkinger som du sier, men de fleste morgener er det som om det knapt er noen inni der.. helt rolig og fin!! Nå har jeg bestemt meg for å ut å gå en tur, kanskje det hjelper. Men det er som du sier; klarer IKKE å slappe av, blir så stresset i hodet så verken TV eller bøker får meg i andre tanker..

Du har jo termin i dag, lykke til!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det! Nå er eg jo på overtid, men ser litt lysare på det etter ei noko betre natt natta før denne.

Datoen før din termindato nå. Håper me begge får treffa nurket den 6.:)

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...