Gå til innhold

Dere som har egen pc/laptop

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere satt passord på pc'en sann at ingen andre kan logge seg på den?

Bare nysgjerrig...

Har nettopp kjøpt meg laptop, og det blir i hovedsak bare meg som bruker den, så jeg har ikke passord på...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har min egen laptop, og det er jo passord for å logge på, men det er langt fra hemmelig. Mannen må gjerne bruke min pc om han ønsker..... og jeg bruker hans når jeg vil :o)

Ingen hemmeligheter her i gården ;o)

Skrevet

Har passord, men sambo kan passordet :op

Skrevet

Har passord. Men det er mest på grunn av at om den blir stjålet så kan man ikke vedkommende komme seg inn (hvis de virkelig kan faget, så får de det til uansaett til, men likevel )

Skrevet

Nei, har ikke passord, verken på laptopen eller den stasjonære.

Skrevet

Nei. Har ikke så mye hemmelig på den at det gjør noe

Skrevet

Egen og egen. Vi har en pc og to laptoper som vi bruker om hverandre. Vi har egen bruker konto på alle maskinene med eget passord, men han vet mitt og jeg hans.

Skrevet

Har passord på, men både jeg og sambo kan det.

Er mest pga av at ingen skal få låst den opp hvis den blir stjålet.

Skrevet

Ja, min pc er min pc..............ingen andre som trenger å ha tilgang til den;-)

Skrevet

Ja det har jeg.Forlater den på skole og på jobb av og til, og skulle den da bli stjålet så liker jeg å tro at tyvene ikke kan komme seg inn på den. Selv om de helt sikkert gjør det:)

Skrevet

På skoledatan må jeg ha passord, men har sånn fingerprint;)

På min egen data har jeg passord, det lagde jeg en dag jeg var sur på kjæresten fordi han satt for mye på datan, nå vet han passordet da:P

Skrevet

Jenter, jenter, jenter!!!

Grunnen til at dere absolutt ha et passord på maskinen deres (laptop eller stasjonær), er jo sikkerheten deres når dere er på internett.

Sjansen for at den blir stjålet er liten i forhold til alle programmer/spyware/trojanere som prøver å komme inn på maskinene deres!

Og da kan de, alt avhengig av hvilken type program, slette alt du har på pc'en, logge ALT du gjør og skriver på maskinen din, eller bare noe så "uskyldig" sende deg reklame med de mest vanlige søkene dine. F.eks. dersom du søker på pioneer lydanlegg, volvo og barneseter... så kan det hende du får en popup-reklame med "NY VOLVO MED FLOTT LYDANLEGG FRA PIONEER. KJØP NÅ OG FÅ BARNESETE INKLUDERT".

Så mitt råd til dere alle er; installer brannmur, antivirus-program og sett passord på alle maskinene deres (minst 8 tegn, stor og små bokstaver og spesialtegn som ", #, & etc.)!

Og dersom dere har trådløst nett i huset, sørg for å slå av "broadcast", sett på mac-filtrering (dvs ditt nettverkskort i maskinen sitt unike navn) og passordbeskytt påloggingen på routeren.

Skrevet

Ja... eller, det kom liksom bare på tror jeg. Husker ikke helt, var mannen som satte den opp for meg. Jeg logger forøverig på med fingeren min, har sånn fingeravtrykkgjenkjenner på siden av skjermen.

Skrevet

ja... Har laget egen bruker for besøkende. Xn er ofte her å passer ungene for meg hvis jeg skal et etter annet. Ene tanten deres er også her å sitter barnevakt å bruker pcen.

Ikke at jeg har så mye hemmelig inne på denne dataen, men jeg har blant annet skrevet brev til barna å det vil jeg ikke at andre skal lese.

Skrevet

Men mannen kan logge på om han vil da, vi har hverandres passord til det meste.

Skrevet

har passord.. men sambo kan det, er mest fordi jeg bruker den på skolen..

Skrevet

Jepp!

Men så har ungene fått hver sin brukerprofil med restriksjoner etter alder aktivert =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...