Kokkeli nyter våren:) Skrevet 3. november 2008 #1 Skrevet 3. november 2008 Jeg kjøpte meg akkurat en boks med havreflarn. Det er noen av de beste kakene jeg får. Jeg skal iallefall bake: havreflarn kakemenner peppernøtter pepperkaker kransekakestenger sirups-snipper brune pinner Nå ble det veldig mange, men min mor og jeg baker sammen og mannen min må ha kakemenn og pepper nøtter så vi baker litt nå og litt da.. Hva er deres favoritter?? hvert år har jeg så lyst å lage brente mandler men kommer aldri så langt, men kanskje jeg får gjort det i år?
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 3. november 2008 #2 Skrevet 3. november 2008 Pepperkaker (vi baker det sammen med min tante) smultringer (jeg og mamma baker det) kakemenn skal vi bake med ungene peppernøtter lager samboern alene havremakroner serinakaker pleier vi å bake Krumkaker skal jeg lage Får se hva det blir og om det blir mer.
Fru HottenTott♥♥ Skrevet 3. november 2008 #3 Skrevet 3. november 2008 Her i huset spiser vi veldig lite av de typiske julekakene.. Så skal bare chocolate chip cookies, pepperkaker, gulrotkake og sjokoladekake.. Men vi får besøk i jula, og vet dem har med forskjellige kaker: fylt kjekt og strull av min mormor, og kransekaker og smultringer av min farmor.
moota m storebror&lillebror Skrevet 3. november 2008 #4 Skrevet 3. november 2008 Vi samles hele familien og lager kakemenn. Ellers pleier jeg å ha litt pepperkaker, kromkaker, sjokoladeriskaker. Vi spiser ikke så masse kaker og derfor baker jeg ikke så masse kaker.
Gjest Skrevet 3. november 2008 #5 Skrevet 3. november 2008 Dette er planen da: -marsipankuler med sjokoladetrekk -pepperkaker og hus -fløtekarameller -serinakaker -kokosmakroner -sjakkruter -fyllt kjeks (kjeks med sitronfyll) Også skal jeg brygge øl og lage ribberull og lammerull. Bake brød også. Så gjenstår det å se om alt blir gjennomført. Mamma, søstersen og jeg bruker å bake litt til hverandre også, så slipper vi å bake alt selv.
Raych Skrevet 3. november 2008 #6 Skrevet 3. november 2008 Pepperkaker - lager jeg og snuppa på 4 sammen med mamma. Smultringer. Kransekakestenger. Sjokolademakroner. Potetmeltopper. Sjakk ruter. Krumkaker. Og det er vel det:) Bruker en del gjærbakst også da.
skorpionfruen Skrevet 4. november 2008 #7 Skrevet 4. november 2008 De gamle støvsamlerne baker jeg ingen av. Men vi lager pepperkaker for morro skyld også baker jeg Sarah Bernhard. Utenom det spiser vi lite kaker så da blir det heller mandariner, twist og kjøpe pepperkaker (mye bedre enn de hjemmelagede)
skorpionfruen Skrevet 4. november 2008 #8 Skrevet 4. november 2008 I år hadde jeg tenkt å lage kransekakestenger istdenfor å kjøpe, for det er det beste jeg vet!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå