Gå til innhold

Når regnes man egentlig som voksen??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Selv mener jeg at man kan anses som voksen når man kan fullt og helt stå til ansvar for egne handlinger og ord...

Med det mener jeg at man ikke alltid må skylde på noen.....

Altså at man kom forsent på jobb fordi man var sent ute, ikke fordi det var for mye trafikk, eller at noen andre hadde skylden;-)

Jeg husker ikke helt i hvilken alder jeg selv begynte å ta ansvar på den måten, men jeg hadde nok bikket noen og tjue:-)

Hva mener dere voksen kan defineres som???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg definerer også det å være voksen med at man er voksen nok til å ta ansvar og stå i sine egne ting. Å være trygg på seg selv og ikke alltid måtte tenke hva andre synes og mener. Det betyr jo egentlig ikke noe så lenge man har det godt med seg selv og dem som betyr noe i livet.

Å være voksen er å være modig, å tørre der man før feiget ut. Å være tydelig uten å bli dum. Å være ærlig uten å være slem. Å være mest glad istedet for trist. For er man mest trist, så er tiden inne for å ta rev i seilene sine og seile videre i utviklingen sin:-)

Å være voksen er å være akkurat så barnslig som man føler seg, uten å sette seg selv i bås, eller sette regler for andre som "må" følges. Å ikke være kjedelig.......å gjøre annerledes valg uten å bekymre seg for hva de andre måtte tenke om det.

Å kunne gi komplimenter. Å ikke minst ta imot komplimenter. Det henger igjen sammen med å være trygg på seg selv og den man er mener jeg.

Å vite at man kan alltids lære noe nytt om det er det som skal til for at livet skal bli bedre og at man selv er ansvarlig for hvordan man gidder ha det. Kanskje det siste er det som betegner en "ekte" voksen mest. Å ta ansvar for eget liv.

Jeg kan ikke forandre de andre, men jeg kan alltids forandre meg selv og min måte å oppfatte eller takle dem på. Gjelder forøvrig både mennesker og opplevelser.

Å være voksen er å vite at man er ferdig med å få barn og at man har startet på resten av sin spennende livsreise uten å være trist for at man ikke skal ha baby igjen:-) Grandma next! Jihaaaa!!!

Skrevet

Mye mer utdypende enn det jeg kom med, men helt enig i ALT;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...