becky+litjguten Skrevet 3. november 2008 #1 Skrevet 3. november 2008 Heisann. Lurer på om det er noen her som bor langt unna pappaen/mammaen og hvordan dere da løser samvær? Hvordan ville dere eventuelt løst det dersom dere bodde i tromsø og den andre i Oslo? (med utgangspunkt i at begge to er gode omsorgspersoner) Mannen har nemlig kalt inn mor til dattera si til mekling for å få i stand en samværsavtale og vi lurer litt på hva som er "vanlig" i slike tilfeller? Barnet er 3,5 år nå. Hun har aldri bodd sammen med pappaen sin, men kjenner ham som pappa og er en trygg og tillitsfull unge. Tenkte noe ala: to uker på sommeren, annenhver jul og påske (ev hver jul, men romjul/nyttårsaften) og ellers en langhelg hver tredje mnd? Takker på forhånd for innspill!
to-store-to-små-en-liten-en Skrevet 4. november 2008 #2 Skrevet 4. november 2008 Her reiser barnet til sin far i alle ferier, unntatt annen hver jul. Vi bor sør på og han bor i nord. Dette blir som en "kompensasjon" siden han ikke får barnet i langhelger. Det blir derfor i vinterferien, påske, to uker om sommeren, høstferie og annehver jul. Her har barnet reist alene med fly siden han var fem år.Flyselskapet er kjempeflinke til å følge opp barn som reiser alene, så dette har aldri vært noe problem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå