lykkelig gravid trønder t 23/3 Skrevet 3. november 2008 #1 Skrevet 3. november 2008 Da har vi vært på ultralyd i dag og fikk vite at vår lille gutt mest sannsynligvis har hareskår eller leppe og ganespalte.. Er litt i sjokk enda.. Lillebroren til mannen min har det så jeg var veldig forberedt på at babyen vår kunne få det ved første svangeskap. Men så fikk ikke førstemann det og glemte det litt av til denne ultralyden. Skal tilbake på ultralyd neste uke, da skulle det komme en spesialist lege å se og han kunne visst si hvor mye det var og si med sikkerhet at det var det. Jordmora trudde bare det, men kunne ikke si sikkert. Vi bad om å få sjekket det siden lillebroren til mannen min har det og det er jeg veldig glad for. Greit å ha en stund å forberede seg til dette. Noen her ikke som har erfaringer å dele om dette?
Vestlandsspire Skrevet 3. november 2008 #2 Skrevet 3. november 2008 Hei! Jeg er født med hareskår/leppespalte, men ikke galespalte. Jeg ble operert da jeg var 3 mnd (sydde sammen lippen), og har hatt en liten kosmetisk operasjon da jeg var 16. Første jenta vår fikk ikke dette, men nå har vi en ny i magen, så jeg er jo litt spent på dette da. kunne de se det på vanlig UL, eller var det 3D?
BabyBlue Skrevet 3. november 2008 #3 Skrevet 3. november 2008 Broren til sambo hadde klumpfot på ene beinet, men ikke alvorlig. På ul så fikk vi vite at vår hadde det på begge beina, var litt i sjokk men roet oss da vi fikk høre litt om klumpfot....men greit å få vite det såpass tidlig.
lykkelig gravid trønder t 23/3 Skrevet 3. november 2008 Forfatter #4 Skrevet 3. november 2008 ja de såg det på vanlig ultralyd. Jeg spurte om dette med 3D og det hadde ho på maskina (så ho skrudde på) og det var ikke noe bedre å se. Var nesten ekkelt for alt rundt babyen hang liksom i hop, også var det vanskelig å få et bilde der fosteret hadde haka opp og munnen slik at det gikk an å se. dem anbefalte ikkje 3D før etter uke 30! Skal neste uke til UL igjen og da med spes. lege så de kunne si mer om og bekrefte 100% og i hvilken grad det er. Vi bad de no forresten sjekke for hareskår. Vet ikke om det gjør det til vanlig. Sist svangerskap spurte vi og, men han hadde ikke.
lykkelig gravid trønder t 23/3 Skrevet 3. november 2008 Forfatter #5 Skrevet 3. november 2008 ja det e sant. Godt å få vite det i god tid før fødselen. Så har man mulighet å forberede seg og trur man får det enkele etter fødselen enn dersom man ikke ante noe når han kom ut. Flott at vi har mulighet til ultralyd!
Vestlandsspire Skrevet 3. november 2008 #6 Skrevet 3. november 2008 Ok, godt å vite. Da tror eg vi og skal spør om de kan sjekke for det, er som du sier, greit å vite på forhånd.
baby ventes 11 mars :) Skrevet 3. november 2008 #7 Skrevet 3. november 2008 kunne de se hareskår på den ordinære ul mellom uke 17 og 19? det er jo helt utrolig at går ann.
lykkelig gravid trønder t 23/3 Skrevet 4. november 2008 Forfatter #8 Skrevet 4. november 2008 var litt over 19 uker jeg da og ble satt 5 dager fram så det ble vel uke 20. Men sist svangerskap var jeg i uke 18/19 og da såg vi helt klart den fine trutmunnen (han hadde ikke hareskår). Når du spør så setter de ultralyden/dopleren rett på ansiktet sånn at du ser om munnen her "hel". var vanskeligere å se denne gangen enn sist.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå