Gå til innhold

Snart julebordsesong...

Anbefalte innlegg

Skrevet

og jeg lurer på om det er flere enn meg som irriterer seg over at det på noen arbeidsplasser ikke er lov til å ha med date? Jeg er litt over gjennomsnittet sjalu, og gruer meg veldig til julebordet som mannen min skal på! Er det vanlig at det blir mye flørting (uskyldig eller ikke) på julebord? Vet at han ikke kunne vært utro, men jeg bekymrer meg for denne flørtingen :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slik er det på arbeidsplassen til mannen min også. Men jeg og flere av damene til de mennen som jobber sammen med min mann skal ha en liten fest hos en av oss før vi går ut på det stede som de har julebordet.

Og det var faktisk våre menn som kom på akkurat den ideen;)

Så det går jo ann og gjøe det slik;)

Skrevet

Jeg syntes det er sååå koselig når de inviterer med partnere. Ikke fordi jeg er sjalu overhode, men jeg og min mann ser hverandre veldig sjelden, vi prater mye jobb og jeg skulle ønske jeg kunne bli kjent med noen av de han tilbringer dagene sine sammen med. På min arbeidsplass inviterer vi alltid med ektefeller. Men vi har ikke julebord, vi drar på førjulstur til forskjellige storbyer.

Skrevet

Jeg er enig! På min jobb er det alltid lov å ha med mann/kone på alle sammenkomster, og jeg syns det er så koselig å vise fram arbeidskollegaene mine og ikke minst mannen min for de :) Jeg føler at jeg blir "utelatt" fra jobben hans, og det er kjempetrist siden han jo tilbringer mye tid der! Skjønner ikke hvorfor noen arbeidsplasser nekter dater.

Uansett, har dere inntrykk av at det er mye flørting på julebord? Blir eksra usikker siden over halvparten av kollegaene hans er kvinner, og over halvparten av de igjen er blonde og vakre. Ikke greit å være dame noen ganger asså ;)

Skrevet

Det er da ikke noe å bekyme seg over. Julebord har man fordi arbeidstakerene skal belønnes for god innsats og for at arbeidstakerene til den bedriften som holder julebordet skal blir bedre kjent med hverandre. Det at kona/mannen er med setter som regel en effektiv stopper for å bli kjent med kollegaer..:)

Skrevet

På min arbeidsplass har det vært minst en person som er utro hvert år som jeg vet om....(ikke samme person).

Jeg synes bedriften er gjerrig når man håver inn millioner på sine ansatte, og samtidig utelater koner/ektemenn på julebord. (Vi har INGEN goder ellers i året)...Kjip arbeidsplass (som jeg skal slutte på)

Skrevet

Har alle dere julebord hvor mannen kan være med???

Skrevet

Jobber i kommunen, så nei ikke med partneren på julebordet..

Skrevet

Statlig ansatt så vi har ikke med partnere. Tidligere hadde vi det, men da var vi en enhet på kun 17 stk. Nå er vi 83. Og de fleste ønsker faktisk at partner ikke skal være med da det hadde blitt veeeeldig mange mennesker, viktigere å bli bedre kjent med hverandre syns vi.

Og hvis man er utro med en fra jobb tror jeg man ville ha kunnet vært det med hvem som helst annen. På min arbeidsplass har det aldri vært noen som rota med hverandre, unntatt de som var par fra før selvsagt:-)

Skrevet

Tja det er vel alltid noen som er utro på enkelte julebord. Men tror nok at de som er det hadde vært det på andre fester og ellers også.

Der mannen min jobber så ber de med følge:) Og hadde ikke jeg ville dratt på julebord med jobben hans, så hadde ikke han ville dratt heller. Han synes det er koselig at jeg er med og at vi kan se hverandre den lille tiden vi har mulighet for. Han jobber ganske mye.

Forje jobben hans inviterte bare på julemat hjemme hos sjefen. Uten følge. Da spurte han ikke meg engang, han bare takket nei med en gang. Jeg sa at han burde dra, men ville ikke det siden han ikke fikk ha med seg meg.

Men spørs jo hvordan folk er i fylla da, er mannen din flørtete av seg og klenger på andre, så hadde hvertfall jeg vært bekymret.

Men en sånn mann ville ikke jeg hatt overhodet.

Skrevet

Du kan nok ta det helt med ro. Om han har lyst til å være utro, kommer han til å være det uansett om det er julebord eller hverdag.. Midt på dagen eller sent på kvelden.

Beste er jo bare å knulle han fra sans og samling noen timer før han skal på julebordet og hjelpe han med å pynte seg, gi han noe å drikke på, kjøre han til julebordet og bare ønske han en god kveld.

Veldig greit å avtale på forhånd når han skal være hjemme og gi han en mulighet for å drøye den tiden om han ringer en halvtime innen han skulle vært hjemme..

Skrevet

samboeren min skal på julebordcruise med jobben og jeg er så heldig at han vil ha meg med =) er kun han, sjefen og en til som skal ha med partneren sin, alle de andre nekter å ha med damene/konene pga de er alle interesserte i å få seg noe på cruise!

Skrevet

Hos mannen min er ikke samboer/ektefelle invitert. Jeg synes det er litt trist for jeg har så lyst til å møte kollegaene hans. Har aldri hilst på dem, bare han ene. Også har jeg selv vært uten jobb i julebordsesongen flere år nå(skikkelig teit, for jeg jobber ellers) så jeg har ikke noe julebord å gå på selv heller. Det kan jo selvfølgelig ikke jobben hans noe for, men jeg vil på julebord! Også vil jeg bli vist fram:)

Skrevet

Jeg synes det er supert med julebord uten date, jeg:-)

Jeg slipper å høre hans kolleger prate jobb, og jeg kan dra på mine julebord (skal på 3stk!), uten ham, og slipper å tenke på at han skal ha det hyggelig.

Synes egentlig ikke partnere har så mye å gjøre på julebord jeg da, mulig jeg er sær, men det er jo en fest for de som deler arbeidsplass.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...