Mormor Tralle Tone Troll Skrevet 3. november 2008 #1 Skrevet 3. november 2008 HAHAHA. En venninne av meg fikk satt inn hormonspiral fo r et par uker siden. Nå har hun funnet ut HVORFOR den virker. DEt går nemlig ikke an å ha sex fordi den stikker! Åja sa jeg, man må kanskje ha en tilvenningsprossess. Kan ikke huske at min stakk eller at jeg kjente noe til den i det hele tatt. Nei det var ikke HENNE den stakk, men gubben. Stakkar han fikk en "nål" i pilten sin hver gang han prøvde seg, så da falt han helt sammen. Blir jo selvfølgelig ikke barn av sånt, men hun syns det var fryktelig kjedelig da.. Hun fikk time om 1,5 mnd for å klippe trådene kortere da.... Var visst de som stikker stakkaren. Måtte le jeg!
iznogood Skrevet 3. november 2008 #2 Skrevet 3. november 2008 Da kan jeg fatte at den funker fint - blir jo reneste revesaksen :-)
Gjest amandine Skrevet 4. november 2008 #3 Skrevet 4. november 2008 Takk for at du ga meg en god latter! Dette er et bra argument for meg som håper at min kjære vil klippe strengen så jeg slipper spiral!
dritgrei hei hei! Skrevet 4. november 2008 #4 Skrevet 4. november 2008 enig!!! dette er vel det beste "mot-spiral" argumentet sålangt... :-)
Gjest amandine Skrevet 5. november 2008 #5 Skrevet 5. november 2008 men spørs vel litt på størrelsen også kanskje HA HA HA HA er ikke sikkert det hadde blitt noe problem:)
indigo Skrevet 5. november 2008 #6 Skrevet 5. november 2008 men spøk til side - vurderer den nå...har dere dårlige erfaringer? seriøs hilsen
Mormor Tralle Tone Troll Skrevet 5. november 2008 Forfatter #7 Skrevet 5. november 2008 Har bare gode erfaringer med hormonspiral selv. Brukte den i de "foreskrevne" 5 årene. Da tok jeg den ut og et kanpt år senere var jeg gravid! hadde ingen spesielle plager i løpet av tiden med hormonspiral. Blødde mer eller mindre konstant i 2 mnd. Sånn småblødninger. Men så var det stopp. Hadde "mens" omtrent 1/2 time hver mnd. Dvs at det kom noen få dråper blod de fleste mnd. Noen mnd kom det ingenting, men kjente på kroppen at det var "menstid" Fikk litt murring i magen og ble litt øm i puppene. Varte vel et par timer hver gang. Var deilig å gå i 5 år uten tante rød på besøk! Mannen klaget heller ikke på stikking.... Anbefales på det varmeste!
Ronja65 Skrevet 5. november 2008 #8 Skrevet 5. november 2008 Er ikke så sikker på at trådene er for lange. Jeg tenker heller motsatt, at legen har klippt de for korte. Hvis de er "lange nok" så legger de seg bak livmorhalsen. (Stor som en nesetipp). Det kan hun kjenne etter selv. (stå med det ene benet på en stol og kjenne etter nesetippen, da skal man kjenne trådene.) Det skal foresten alle oss med spiral gjøre en gang iblandt:-))
Gjest amandine Skrevet 6. november 2008 #9 Skrevet 6. november 2008 Godt å høre gode erfaringer også,vi er definitivt ferdige med barn men mannen i mitt liv er redd for snoppen sin(irrasjonell spør du meg) så det ender vel opp med spiral til slutt (eller snart er vel tryggest). Har hatt kobberspiral før, men veldig kraftige blødninger. Er det andre bivirkninger å tenke på med hormonspiral? Bortsett fra som HI nevner
iznogood Skrevet 6. november 2008 #10 Skrevet 6. november 2008 Jeg var strålende fornøyd med min hormonspiral. Ingen blødninger, ingen mens, ingen plager. Men etter sistemann fant Iznogood-kjæresten ut at han skulle klippe strengen, slik at jeg ikke lenger skulle måtte plages med hormonprevansjon.... Jo, det var snilt, det - og veldig omtenksomt. Så her det det megapms hver 4 uke og kjempesjuk uken etter....
Dailis Skrevet 8. november 2008 #11 Skrevet 8. november 2008 Det aller mest preventive med den er at all lyst forsvinner. Sex for å være snill med mannen og stikking oppå det. Nei fysj. Skjønte godt hvorfor den virket:P Men jeg ble såpass dårlig av den at det gikk ikke å ha den mer enn 1 år.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå