Gjest Skrevet 3. november 2008 #1 Skrevet 3. november 2008 Venter nr 3 og har kontorjobb. Jobber deltid (4 dager, men litt kortere timeanntall) men har det meste om morgnen og ettermiddagen med barna. Jeg er helt skjelven jeg, er så utrolig sliten. Hvor lenge er det vanlig å klare seg på jobb når man venter nr 3 og har fullt opp med all ansvar hjemme. Ps umulig at mannen gjør noe. Han er ikke umulig, men situasjonen er fortiden slik at han ikke får bidratt.
Mammatil1prøverpånr.2<3 Skrevet 3. november 2008 #2 Skrevet 3. november 2008 Uff, det hørtes slitsomt ut ja.. Prøv å slappe godt av om kveldene når barna har lakt seg. Lag deg en stor kopp te, og flat ut på sofaen! Jobben finner du vel alltids en løsning med.. ? Prat med sjefen eller noen, og forklar situasjonen din. Det må nok finnes en løsning for deg, som med mange andre Lykke til
Gjest Skrevet 3. november 2008 #3 Skrevet 3. november 2008 Jeg har ikke en fysisk slitsom jobb i det heletatt. Problemet er at det ikke finnes tid til å slappe av om kvelden. Barna sovner mellom 19 og 20 etterpå skal det ryddes, vaskes, vaske klær, legge frem klær og lage matpakker. Kl 22 er jeg i seng og kl 06 starter alt på nytt igjen. Vanligvis er ikke dette noe problem, men jeg kjenner graviditeten gjør meg treg og veldig trøtt/sliten.
*juble juble* Skrevet 3. november 2008 #4 Skrevet 3. november 2008 hei du Jeg for min del er svanger med mitt fjerde barn, kjenner godt igjen det du beskriver....men velger å la hus være hus innimellom. barna kan man ikke sette på vent...så da må mann sette ned kravene, slik at man ikke glemmer seg selv helt. Heldigvis er jeg blit sykemeldt nå, slik at man kan ta hus, hjem og mat på dagtid...men legger meg ofte samtidig som barna på kvelden.... Kanskje du kan forklare situasjonen for legen, og få sykemelding slik at du får tatt deg inn igjen, så godt det lar seg gjøre
Mammatil1prøverpånr.2<3 Skrevet 3. november 2008 #5 Skrevet 3. november 2008 Hvor gamle er barna dine da? Du kunne jo satt deg ned med deg en dag og lage en slags "Dagsplan" der barna skal være med å hjelpe til med husarbeid.. I alle fall at de kan legge frem klær til dagen etter, før de legger seg. Og smøre seg niste om kvelden når de evt. spiser kvelds.. ? Er de gamle nok kan de også tørke litt støv og støvsuge. Ting blir i alle fall litt lettere om det er noe i det hele tatt du blir avlastet med. Ja jeg skjønner godt at graviditeten gjør deg sliten. Jeg har akkurat samme problemet. Bare at jeg har ingen barn fra før av så jeg må ta meg av.. Etter en laaang skoledag skulle jeg ønske maten ble servert, og oppvasken tatt etterpå. Men slik er det altså ikke. Men, en får vel bare gjøre det beste utav det
Mammatil1prøverpånr.2<3 Skrevet 3. november 2008 #6 Skrevet 3. november 2008 Satt DE ned med deg, selvfølgelig ;p
Gjest Skrevet 3. november 2008 #7 Skrevet 3. november 2008 Barna mine er i småbarnehagealder. Jeg har vært sykemeldt noen uker pga kvalme, men i forige uke syntes jeg at jeg var så mye bedre at jeg ringte legen og ble friskemeldt. Sa ifra til sjefen at nå er de værste ukene over og jeg kan stå på frem til vannet går ;-) Jeg har påtatt meg nye arbeidsoppgaver og har mye nytt og nyttig å gjøre. Må innrømme at jeg rett og slett føler meg litt skremt akkurat nå. Hva skal skje fremover liksom. Huset er allerede på et minimum av rent og ryddig. Klær må jo ungene ha rene og de bør vel også få i seg mat. Jeg lager all mat og akkurat nå er matnivået på et desidert lavmål. Håper bare jeg plutselig får mer energi. Jeg kan bare ikke bli sykemeldt nå før jul, det blir rett og slett pinlig og flaut.
Gjest leelu25 nr.2 er ei jente :) Skrevet 3. november 2008 #8 Skrevet 3. november 2008 Det er vel bedre at du får deg en gradert sykemelding slik at du kan fungere og yte på jobb, samtidig som du kan fikse og ordne det du mener er nødvendig hjemme og få tatt deg av småbarna og slappet av litt. Bedre det enn at du kjører deg helt i kjellern og blir 100% sykemeldt resten av svangerskapet! Hva er flaut med å være sliten? Bedre å ta hensyn til kroppen nå før du går på en skikkelig smell. DET må vel være verre? Hvis ikke arbeidsgiveren forstår at hus og hjem ikke ordner seg selv og at småbarn i barnehage trenger oppegående foreldre så er det vel mest flaut å være han?
Gjest Skrevet 3. november 2008 #9 Skrevet 3. november 2008 Arbeidsgiveren er super og forståelsesfull. Jeg yter mer enn bra nok på jobb, og tror at grunnen til at jeg blir sliten er at det egentlig holder med det som skal gjøres hjemme. Bedre å ha hele dagen på seg en kun 2 timer på kvelden. Pluss at jeg får tid til å legge meg ned litt. Jeg synes det er flaut, når jeg nettopp har kommet tilbake og de 2 andre som er sykemeldt pga graviditet på jobb faktisk ligger på sykehus. Jeg bor rett ved jobben og synes jeg bør omtrent være døden nær før jeg er hjemme. Jeg får bare karre meg gjennom månedene før jul og så se hva som skjer etter jul. Mulig at selv 6 timer sykemelding i uken vil hjelpe veldig.
bebis*i*magen Skrevet 4. november 2008 #10 Skrevet 4. november 2008 Kjenner meg veldig igjen i det du skriver... har et barn og har vært utrolig sliten. vært så ille i perioder at jeg har lagt meg kl. åtte om kvelden når sønnen min var i seng, uavhegig om det var mandag, fredag eller lørdag. har en utrolig mann som heldigvis er veldig flink til å ta husarbeid og matlaging. likevel var jeg så sliten at jeg ikke orket følge opp sønnen min og måtte sende han ut med faren sin etter jobb. tok kontakt med legen, da jeg ble alene på jobb med tre årsverk og var praktisk talt helt utslitt. hun ville ikke gi sykemelding. ville jeg skulle ta opp med sjefen min, fagforening eller andre hvilken tilrettelegging jeg trengte, da arbeidsgiver har et ansvar for å tilrettelegge så langt det lar seg gjøre. på jobben min skjedde det ingenting på 2 mnd, på tross av at jeg tok opp problemet.... det endte med at jeg foreløpig nå er blitt 50 % sykemeldt. synes du bør ta opp med arbeidsgiver hvordan du føler deg, det høres ut som det ikke er så lurt at du får nye arbeidsoppgaver nå, når du allerede er sliten... uansett råder jeg deg til å ta kontakt med legen din, for å få råd omhva du bør gjøre:-) lykke til!!
Smart, sjarmerende og spesiell Skrevet 4. november 2008 #12 Skrevet 4. november 2008 Jobber 50-timers uke (hver dag på dagtid 9 timer og innimellom kveld/natt i tillegg -ingen mulighet for avspasering), men i en jobb der jeg kan ta pauser når det passer meg. Barna (akkurat 4 og snart 2) er fulltid i barnehagen. Jeg drar på jobb før de andre har stått opp, min mann tar morgenøkten og leverer, jeg henter og tar første del av ettermiddagen alene. Ungene legges ferdig til 1930. Jeg er i seng 2000, er så trett at jeg ikke orker stå på bena, det ville være ren utopi å gjøre noe som helst. Mannen rydder stort sett kjøkkenet, men det ville jeg vel klart selv om jeg hadde måttet. Alt annet husarbeid må gjøres i helgene (vasking, klesvask, rydding, støvsuging etc), samt det vi kan få presset inn under barneTV (egentlig motstander av å passivisere ungen foran TV, men det må dessverre til). Her er det skitt i krokene og vanskelig å komme seg over stuegulvet uten å tråkke på noe annet enn teppet for å si det slik. Men jeg aksepterer at slik er det nå. Få mannen med på lag om mulig. (jobber han i Nordsjøen? Utenlands? ellers burde det være mulig å gi ham et spark bak) Legg deg tidlig og drit i huset, ungene og du selv er viktigere. Det ville være mine råd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå