Gå til innhold

ang. kontroll når man er på overtid..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei:)

Jeg er 5 dager over ul termin i morgen og skal på kontroll til jordmor.. Er det noe fast opplegg som må gjøres når man er på overtid? Blir det satt opp avtale til sjekk på føden eller noe sånt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville tro at jordmoren din bestiller overtidskontroll på sykehuset i morgen. Tror det er vanlig at de bare ringer sykehuset da. Jeg var iallefall på overtidskontroll 12 dager over termin, tror 14 dager over er vanlig.... Deretter var jeg på kontroll på føden annenhver dag frem til fødselen ble satt i gang (18 dager over). På disse tok de ul, ctg, sjekket blodtrykk, urin osv.... Veldig grundig, med andre ord....

Skrevet

Det skjer ikke noe spesielt på denne kontrollen (da du egentlig ikke er overtidig enda).

På neste kontroll (12-13 dager over termin) vil nok jm eller lege bestille tid for overtidskontroll og denne får du ca 14. dager etter termindato (når den egentlige overtiden begynner).

Dersom du ikke har født innen overtidskontrollen vil du mest sannsynlig bli igangsatt iløpet av en dag eller to.

Skrevet

Kommer helt an på hvor du bor ;o)

På Lillehammer sykehus, og St Olavs i Trondheim får du overtidskontroll etter 1 uke over termin, og får langt på vei bestemme selv om du vil bli satt igang eller ikke. Dette får du informasjon om fra jm din imorgen tenker jeg (",)

Stor forskjell fra sted til sted om du blir sjekket for modning og denslags også har jeg skjønt, noen steder sjekker jm dette, og evt stripper/tøyer deg om du vil det, andre steder gjør de ingenting annet enn den vanlige "runden" med fosterlyd, blodtrykk, urinprøve etc..

Lykke til!

Skrevet

tusen takk for svar folkens... :)

Får vel bare vente og se hva hun sier i morgen, burde kanskje tenkt meg at det er forskjellige prosedyrer rundt om kring...

Skrevet

Var på kontroll idag 4-5 dager over termin Ingen nye ting som ble gjordt kun det vanlige.

Jeg fikk ny time om en uke da er jeg 11 dager over ul termin og legen lovte da å ringe opp på sykehuset.

Jeg sa jeg var litt redd for å gå leenge uten noen ekstra oppfølging. Han ba meg ha lav terskel med å ta kontakt her eller der

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...