IngyThing & lykkeliten Skrevet 3. november 2008 #1 Skrevet 3. november 2008 er det noen som har noen forslag til "selskapsleker"?? Jeg blei plutselig valgt til å være med i festkomitè på jobben og må gulpe opp noen festlige leker vi kan ha på julebordet vårt bl.a.. og nå må jeg spørre dere snille hjelpsome dinbaby damer om dere kan noen. Jeg synes vanligvis slike leker er tragiske og kan derfor ikke så mange. hehe HJELP MICH!!
SlitenÅtrøtt.. alltid & støtt Skrevet 3. november 2008 #2 Skrevet 3. november 2008 stolleken slår alltid ann...
Masaili <3 Skrevet 3. november 2008 #3 Skrevet 3. november 2008 http://www.norsknettskole.no/fag/ressurser/itstud/fuv/stenboi/selskapsleker.htm
Gjest Skrevet 3. november 2008 #4 Skrevet 3. november 2008 Huff, stakkars. Var nettopp der selv... Spørs jo litt på deltakerne. Begge kjønn? Litt på kanten? Veldig ordentlig? Ok, mitt beste tips er noe ala Beat for Beat. Del inn i lag å så springer de fram til mikrofonen de som kjenner igjen sangen først og synger refrenget. Kan bruke flere elementer fra serien også. Ellers har vi standar leker som: Lille Willy Dette er en kjent, men litt kondisjonskrevende lek. Plukk ut personer til rollefigurene. Sett dem på en stolrekke. Hver gang navnet til en rollefigur nevnes, må denne personen opp å gå rundt stolene: Sett opp 6 stoler med front mot publikum. Hver gang far, mor, lille Willy eller de tre bjørnene leses skal de opp å gå en runde rundt stolene. Fra venstre skal de sitte slik: mor - far - lille Willy og så de tre bjørnene. Der teksten er streket under nedenfor, betyr at noen skal opp og gå. Øv deg litt på lesinga, og les litt lurt dvs f.eks «lille Willy» må få tid til å gå runden sin og sette seg, før du nevner navnet hans på nytt. betyr: ta det med ro i lesinga! LILLE WILLY OG DE TRE BJØRNANE. De som er med: mor, far, lille Willy og de tre bjørnane. Far, mor, og lille Willy hadde fridag. Far og mor hadde lova lille Willy at dersom veret var fint, skulle lille Willy samen med far og mor gå til dyreparken og se på de tre bjørnane. Lille Willy gleda seg. Om morgenen vekka lille Willy far og mor, (ta deg pause her) og far og mor såg på veret. Mor, sa far, veret er fint. Lille Willy blei så glad for nå skulle han få besøke de tre bjørnane. --- Far, mor og lille Willy hoppa inn i bilen. Lille Willy kunne nesten ikkje sitte stille. Lille Willy ropte: far, se! og mor, se heila tidå mens far kjørte. Mor fekk nesten vondt i øyrene av alt maset til lille Willy. Lille Willy var først ute av bilen, men far og mor kom like etter lille Willy. Nå skulle far og mor og lille Willy se på de tre bjørnane. De tre bjørnane var i et stort bur, og lille Willy prøvde heile tida å stikke nasen gjennom nettingen for å se de tre bjørnane. De tre bjørnane var det lille Willy likte best å se, men far og mor syns det var like morsomt å se på lille Willy når lille Willy såg på de tre bjørnane. ---Far og mor ble nesten redd for lille Willy. De tre bjørnane kunne bite gutten til far og mor. Mor gav lille Willy litt brød til de tre bjørnane, og de tre bjørnane ble glade for brødet de fekk av lille Willy. Lille Willy var så interessert i de tre bjørnane at far og mor nesten ikkje fekk han med seg hjem igjen. eller: Ser du den: Send tre damer og tre herrer på gangen. Gjerne de litt eldre. Du setter opp to stoler på golvet med fronten mot hverandre. Første dame kommer inn til deg. Hun setter seg på en stol. Du sitter rett i mot. Flytt deg demonstrativt nærmere, slik at hennes bein kommer litt mellom dine. Det skal være litt intimt. La gjesten få beskjed om at regelen for leken er at hun kun kan svare JA. Du spør: - vet du hva jeg kan gjøre med denne? (du viser hånden din). Gjesten svarer: Ja Du spør: - vet du hva jeg kan gjøre med den? Gjesten svarer: Ja Du spør: Får jeg lov? Gjesten blir usikker, men svarer Ja! Du tar nå hånden din og klapper vedkommende ømt på kinnet. Du spør: - vet du hva jeg kan gjøre med dette? (Du peker på kinnet ditt.) Gjesten svarer: Ja Du spør: - vet du hva jeg kan gjøre med det? Gjesten svarer: Ja Du spør: Får jeg lov? Gjesten blir usikker, men svarer Ja! Du tar nå å gir gjesten en god klem. Du spør: - vet du hva jeg kan gjøre med denne? (Du peker på munnen din.) Gjesten svarer: Ja (ler sannsynligvis flaut) Du spør: - vet du hva jeg kan gjøre med det? (mer latter - snart hysterisk???) Gjesten svarer: Ja Du spør: Får jeg lov? (her protesterer noen, ler, publikum ler) Gjesten blir usikker, men svarer Ja! Du tar nå å bøyer deg sakte og sensuelt helt nær munnen til gjesten, og ...spiller på din egen slurve! Nå gjentas dette med damen som sjef og en ny mannlig hovedrolleinnehaver i gjestestolen. du står bak den nye gjesten og hjelper forrige offer med å gjennomføre leken med den nye....... Eller: Teppeleken Antall deltakere: tre Utstyr: Et teppe Tre personer tas ut av rommet. Mens de er ute, forklarer lekelederen hva leken går ut på. De tre personene kommer inn en for en og setter seg på gulvet. Deltakerne får et ullteppe over seg. (Skal dekke hele personen.) Lekelederen ber så personen om å gi han/hun et største plagget som han/hun har på seg. Selvfølgelig mener lekelederen ullteppe, men som oftest vil den "utsatte" under teppet tenke på helt andre plagg. Kanskje vil det komme en Variasjon: Den siste personen kan på forhånd ha blitt orientert om leken, og kan f.eks. ha på seg en badedrakt under. Man kan da oppleve at stilken som øyet sitter på viser, når avdukingen av den levende staturen skal foregå.
IngyThing & lykkeliten Skrevet 3. november 2008 Forfatter #5 Skrevet 3. november 2008 tusen hjertelig takk!!! det er folk i alle aldre, dvs fra 18-60, og av begge kjønn, så noen harmløse og noen leker litt på kanten, passer perfekt!! Nå ahr jeg iallefall NOE Å komme med, men kom gjerne med flere forslag!! hjertelig takk!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå